Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 47
 İndirme 13
Evaluations on An Educational Game Developed for Temperature Unit Conversions: CFK Survivor
2021
Dergi:  
Online Fen Eğitimi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Educational games are the planned and purposeful educational activities improving knowledge and skills via reinforcing previous learning. In this context, the 9th grade "Physics" lesson "Heat and Temperature" unit was determined. Within the scope of “The students make calculations related to temperature units.” acquisition and “Unit conversions for 0C, 0F, K are provided to be done.” acquisition explanation, CFK Survivor educational game was created. This study under phenomenology method, was designed to evaluate CFK Survivor by physics teachers. The study group was formed by selecting 13 physics teachers working in private educational institutions and attending 9th grade classes online through easily accessible sampling method. The game was evaluated in such aspects as eligibility, gamification, rules and data was analyzed by content analysis. Not only educational games were handled for school type, class level, lesson and topics but also relevant suggestions were made. Sample suggestions were given on Physics subjects where educational game could be designed. It is concluded that several cognitive, affective and psychomotor skills can be gained via interest, desire, motivation, and active participation, therefore enjoyable and permanent learning can be achieved. For the researchers wishing to study in the field of educational games, some necessary recommendations were also presented.

Anahtar Kelimeler:

null
2021
Yazar:  
0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Online Fen Eğitimi Dergisi

Alan :   Fen Bilimleri ve Matematik

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 73
Atıf : 265
2023 Impact/Etki : 0.083
Online Fen Eğitimi Dergisi