Bilim, sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmeler insanlık tarihini ve dolayısı ile geleceğini pek çok acıdan etkilemiştir. 20. yy. teknolojik açıdan oldukça hızlı geçmiş ve değişime uğramıştır. Toplumların sosyal ve ekonomik yaşam biçimlerindeki bu dönüşüm, insanların beğeni düzeylerini, istek ve arzularını da farklılaştırmıştır. Sanat, bu değişimden kendi payına düşüne almıştır. Çeşitli sanat akımları ortaya çıkmış ve bu akımlar başka akımların ilham kaynağı olmaya veya tam tersi bir etki ile karşıt görüş oluşturmaya başlamıştır. Bu akımların içerisinde yıkımı, şiddeti ve kökten değişimi isteyen Fütürizm Akımı, ortaya çıktığı dönemde oldukça ses getirmiştir. Fütürizm akımının temsilcisi Marinettiy ile birlikte, Fütüristler geçmişin sanatını ve kültürlerini reddetmişlerdir. Geleceğin yeni olanda saklı olduğunu ve buna ulaşmak içinde geçmişin tozlu raflarında kalan sanatsal ve kültürel tüm etkinliklerin ve birikimlerin yok sayılması gerektiğini hatta bu durumu biraz daha ileriye götürerek bunların tamamının yok edilmesi ve yıkılması gerektiğini şiddetli bir şekilde savunmuşlardır. Fütüristler savunmalarını yaparken sanatın her kolundan yararlanmışlardır. Resim, heykel, tiyatro, edebiyat, sinema gibi alanlar onların başlıca kaynakları olmuştur. Ancak bu akımın kullanılan teknik açısından istek ve arzularını en iyi şekilde yansıttığı alan fotoğraf alanı olmuştur. Çalışmada, fütürizm akımının genel durumu incelendikten sonra fotoğraf alanındaki teknikler tartışılarak ele alınmış ve bu akım içerisinde yer alan sanatçılar ve yaptıkları işler irdelenmiştir.
The developments in the field of science, industry and technology have affected the history of mankind and therefore its future with many suffering. The 20th. Technically, it has passed very quickly and changed. This transformation in the social and economic way of life of societies has also differentiated the levels of people’s pleasure, desire and desire. The art has taken its own part of this change. Various art flows have emerged, and these flows have begun to become the source of inspiration for other flows or to create opposition with a completely opposite effect. The Futurism Stream, who wants destruction, violence and root change within these flows, has brought a lot of sound in the time it emerged. Together with the representative of the futurism stream, Marinettiy, the Futurists have rejected the art and culture of the past. They strongly defended that the future is hidden in the new event and that all the artistic and cultural events and accumulations left in the dusted roofs of the past should be eliminated, even by bringing this situation a little further, and that all of them should be destroyed and destroyed. The futurists took advantage of all the arms of art while making their defense. Fields such as painting, sculpture, theatre, literature, cinema have been their main sources. However, the area where this stream was used in the technical perspective was the photo area where it best reflected its desires and desires. In the study, after the general state of the futurism stream was examined, the techniques in the field of photography were discussed and the artists and the works they do were discussed in this stream.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|