Roman, hikâye, şiir ve tiyatro türlerinde eserler kaleme alan ve geçmişin, geleneğin belleğini kurgusallaştıran Murathan Mungan, Türk edebiyatında özgün tarzıyla ön plana çıkar. Mungan’ın eserlerinde halk kültürüne dair unsurlar kültürel çeşitliliği yansıtıcı bir şekilde ele alınmaktadır. Öte yandan Mungan’ın, Kadından Kentler gibi kimi eserlerinde erkek egemen toplumun hegemonik yapısı sorgulanarak “eril tahakküm”e maruz kalan kadınların trajikleşen yazgılarına odaklanılmıştır. “Adana Sıcağında Erguvanlar” hikâyesinde de erkek egemen kültürün baskısı karşısında direnç gösteren ya da gösteremeyen kadınların hayat algıları, kültürel durumları ataerkil söylemin eleştirisi üzerinden yansıtılmaktadır. Bu çalışmada, ortak bir geçmişe sahip olan kadın karakterlerin yıllar sonra yeniden yollarının kesişmesi ile geçmişleriyle yüzleşmeleri arketipsel sembolizm bağlamında irdelenecektir.
Murathan Mungan, who has works in novel, story, poetry and theatre, and has figured the memory of the past, the tradition, comes to the forefront with his original style in Turkish literature. In Mungan's works, the elements of popular culture are reflected in cultural diversity. On the other hand, Mungan’s works, such as Women’s Cities, have been focused on the tragic writings of women who have been exposed to “heril harassment” by questioning the hegemonic structure of the male-dominated society. In the story of "The Erguvan in the Adana Heat" the perceptions of life of women who resist or cannot demonstrate against the pressure of the male dominant culture, their cultural conditions are reflected through the criticism of the patriarchal speech. In this study, the female characters with a common history will be discussed in the context of archaeological symbolism when they face their past with the crossing of their roads after years.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|