Bu çalışmanın amacı, hayat bilgisi dersinde dijital bir değerlendirme aracı geliştirmek ve uygulama sürecini betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel ve nicel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı karma desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını orta sosyo-ekonomik çevreye sahip bir okulun birinci sınıfına devam eden 32 öğrenci ve bu sınıfların öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmanın nicel verileri öğrencilerin oyun sürecindeki hamle sayıları, oynarken geçirdikleri süre ve elde ettikleri skorlara dayalı olarak toplanmıştır. Araştırmanın nitel boyutundaki veriler sınıf öğretmenleriyle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre geliştirilen dijital değerlendirme aracının uygulama sürecinde öğrencilerin teknoloji kulanım becerileri konusunda sorunlar yaşadıkları öte yandan aracı kullanmaktan keyif aldıkları belirlenmiştir.
The purpose of this study is to develop a digital assessment tool in the life knowledge course and to describe the application process. In this direction, the karma design has been used in which qualitative and quantitative research approaches are used together. The participants of the study were composed of 32 students and teachers of these classes who continued to the first class of a school with a medium socio-economic environment. Quantitative data of the study were collected based on the number of movements in the game process, the time they spent playing and the scores they obtained. The data in the quality size of the study was collected through semi-configured conversations conducted with classmates. According to the research findings; in the process of application of the developed digital assessment tool, students experience problems with the technology use skills and, on the other hand, they enjoy using the tool.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|