Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 62
 İndirme 9
The effects of using games on teaching vocabulary in reading comprehension: a case of gifted students
2021
Dergi:  
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
Yazar:  
Özet:

Using educational games for the improvement of the students’ vocabulary retention has been widely used in the educational setting for many decades. The acquisition of vocabulary as part of the subskills of the English language is considered a vital part of learning any target language. Hence, this research study aimed at exploring the effects of using games to teach vocabulary in reading comprehension among freshmen students at Takhar University. This study has employed a mixed-method involving pre-test, post-test, and a semi-structured interview. The researcher employed descriptive statistical analysis to analyze the frequency and percentage of the respondents. The inference method of the content analysis is also used for the semi-structured interview to identify whether games are motivating the students to enhance their vocabulary knowledge of the student. The targeted group was 20 students from the English department. They were freshmen students of the English department at Takhar University. Their ages were ranging from 18 to 25 including both male and female students. The findings of the present study revealed that employing games are effective and beneficial for teaching vocabulary in reading comprehension. This study also indicated that games improve students’ motivation in acquiring vocabulary. Besides, it is hoped that educational games are more attractive, fun, and helpful in teaching and as well as building the vocabulary knowledge of the students. It is proposed that teachers should look for educational games and techniques to involve their students in the use of a creative expression in the enhancement of the vocabulary knowledge.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Journal for the Education of Gifted Young Scientists

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 481
Atıf : 1.053
2023 Impact/Etki : 0.1
Journal for the Education of Gifted Young Scientists