Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 20
 İndirme 1
YUNUS EMRE’NİN ŞİİRLERİNDE TAMAMLAYICI ÖGE OLARAK BEDEN DİLİ
2022
Dergi:  
The Journal of Academic Social Science Studies
Yazar:  
Özet:

Dönemlerin özelliklerini tespit etmek, ancak o dönemden kalan eserlerin varlığıyla mümkün olmaktadır. Türk dili tarihi içerisinde de Orhun Kitabeleri, Kutadgu Bilig, Divanü Lugati't-Türk, Dede Korkut Hikâyeleri, Divan-ı Hikmet gibi kök eserler bulunmaktadır.  Bu kök eserlerden bir tanesi de söylemiş olduğu şiirlerle Türkçenin gücünü gösteren Yunus Emre ve Divanı’dır. Sözün en doyurucu imkânlarını kullanarak, şiirini güzel söylemek kaygısı güden Yunus Emre, sözün kifayetsiz kaldığı durumlarda da şiirlerini başka araçlarla destekleme yoluna gitmiştir.

Etkili bir iletişimde sözlü ifadeyle birlikte sözsüz iletişim olarak adlandırılan beden dili de kullanılmalıdır. Beden dili hiç konuşulmadan kullanılan bir anlaşma şekli değildir. Sözlü iletişimi destekleyen bir tamamlayıcı ögedir. Yunus Emre’nin şiirlerinde yer alan kişiler/nesneler/kavramlar çoğu kez beden dilinin tamamlayıcı özelliğinden yararlanılarak ifade edilmektedir.

“El bağlamıştır çoğusu hep Allah’tandır umusu”, “Gördüm Pir’imin yüzünü ol kaygıyı sildi bugün”, “Âşık oldum ol ay yüze nisar oldum bal ağıza/ Nazar kıldım kara göze, siyah olup kaşa geldim”, “Kudret ününü işittim, kaynayarak coşa geldim”, “Ey aşk eri aç gözünü yer yüzüne eyle nazar”, “Onun körklü nazarı gönlümüz aynasıdır” vb. mısralarda örneklerini gördüğümüz sözlü anlatımın beden diliyle desteklenerek ortaya konulması şiirlerin genelinde çok sayıda karşımıza çıkmaktadır.

Yunus Divanı’nda beden dili açısından belirgin ifadeler olan “baş, yüz, el, kol hareketleri, göz ve bakış, giyim, kuşam, dış görünüş, davranış ve adap vb. unsurlar destekleyici öge olarak yer almaktadır.  

Anahtar Kelimeler:

In the words of YUNUS ORDER, the body of the body is complete.
2022
Yazar:  
Özet:

It is possible to identify the characteristics of the periods, but with the existence of the works left from that period. In the Turkish language history there are also root works such as Orhun Books, Kutadgu Bilig, Divanü Lugati't-Türk, Dede Korkut Stories, Divan-i Hikmet.  One of these root works is the Yunus Emre and Divanı, which shows the power of the Turkish with the poems he has spoken. Through the most satisfying possibilities of the word, Yunus Emre, who was worried about saying his poem beautifully, went on the way to support his poems with other means in cases where the word was not useful.

In effective communication, the language of the body, which is called oral communication, should also be used along with the verbal expression. Body language is not a form of agreement used without any speech. It is a complementary object that supports verbal communication. The persons in the poems of Yunus Emre are often expressed using the complementary characteristic of the body language.

“I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love, I have been in love. The words that we see in the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words of the words.

In the judgment of Yunus, expressions are clear in terms of body language, "head, face, hands, arms movements, eyes and sights, clothes, clothes, appearance, behavior and adaptation, etc. It is a supporting element.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






The Journal of Academic Social Science Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.435
Atıf : 11.573
2023 Impact/Etki : 0.042
The Journal of Academic Social Science Studies