Kınalızâde Ali Çelebi ahlâk felsefesi içerikli önemli bir eser kaleme almıştır. Bu eser kendisine ulaşan eserlerin içeriğini geliştirmiştir. İçeriğiyle özgün bir İslâm Ahlâk Felsefesi kaynağıdır. Birinci bölüm ahlâki erdemlerin geniş bir açıklamasını içermektedir. İkinci bölümde aile bireylerinin temel ahlâkî erdemlerle müzehhez olduklarında erdemli birey olarak kendi mutluluklarını elde ettikleri gibi toplumun mutluluğuna da katkı sağladıklarını zikretmektedir. Hayatın her alanının ahlâki alan olarak değerlendirilmesi gerektiğini ortaya koymuş ve bunu eserinde değerlendirmiştir. Aile söz konusu olunca ailenin mekânı olarak evleri değerlendirmiştir. Evler övünç malzemesi yapılmaması gereken mekânlar olarak değerlendirilmelidir. Kınalızâde ailenin oluşumunda bireylerin erdemli olmasının önemli olduğunu vurgular. Aileleri oluşturan bireyler erdemli olursa toplum da erdemli olur der. Toplumda erdemler yaşam tarzı olarak hayata hâkim olursa mutluluk elde edilir. Bu mutluluk toplumun bütün bireylerini kapsar. Hikmet, iffet, şecaat ve adalet erdemlerinin bütün alt başlıklarıyla beraber yaşanması biret, aile ve toplumun mutluluğunu sağlayacaktır. Bu erdemler aynı zamanda birlikte yaşama kültürünün gerçekleşmesini de sağlayacaktır. Ailenin yönetiminde de bu erdemler önemlidir. Kınalızâde bu kitaptan yani aile ahlakı kısmından maksadının insanların hallerinin düzene girmesi, hem seçkinlerin hem de avamın dünya ve ahiret hayatının iyileştirilmesi olduğunu ifade etmektedir.
At the end of the day, Ali Chelebi has received an important work of moral philosophy. It has developed the contents of the works that reached him. It is an original source of Islamic Ethical Philosophy. The first part contains a broad explanation of the moral virtues. In the second part, the family members are committed to the basic moral virtues, and they contribute to the happiness of society as they obtain their own happiness as a decent individual. He revealed that every field of life should be assessed as a moral field, and he assessed it in his work. When it comes to the family, he considers the house as the place of the family. Houses should be considered as places where no pride material should be made. He emphasizes that it is important for individuals to be decent in the formation of a family. If the people who make their families are worthy, the people will be worthy. In society, if virtues are dominated by life as a way of life, happiness is achieved. This happiness covers all individuals in society. The experience of wisdom, affection, shecaat and justice with all the subtitles of virtue will provide the happiness of the family and society. These virtues will also enable the culture of living together to realize. This is also important in the management of the family. In this book, he says that he is the one who gives righteousness to the world, and that he is the one who gives righteousness to the world, and that he is the one who gives righteousness to the world.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|