Bu çalışmada artırılmış gerçeklik uygulamalarının yarattığı etkinin öğrenci gözünden değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu araştırmada ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin artırılmış gerçeklik uygulamalarına dair görüşlerinin incelenmesi için nitel yöntemden yararlanılmıştır. Bu çalışma Teknoloji ve Tasarım dersine katılan 7. ve 8. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 bahar döneminde 43 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerin artırılmış gerçekliğe yönelik görüşlerini almak için veri toplama aracı olarak bir form hazırlanmıştır. Araştırmada öğrencilerin geleneksel sınıf ortamlarındaki ders etkinlikleri ile artırılmış gerçeklik uygulamalarını karşılaştırmalarına dair görüşlerine göre en sık belirtilen kodların “eğlenceli öğrenme ortamı sunmak” ve “öğrenme sürecini dikkat çekici ve etkili yapmak” olduğu bulunmuştur. Öğrenciler artırılmış gerçeklik uygulamalarının bundan sonraki derslerde kullanılmasının ders başarısına olumlu katkı yapacağını düşünmektedir. Ancak artırılmış gerçekliğin eğitim süreçlerine katkısının olmayacağını belirten öğrenciler de vardır. Artırılmış gerçeklik uygulamalarını kullanırken yaşanan güçlükler/zorluklar hakkındaki öğrenci görüşlerine göre en sık “akıllı telefon sahipliğinin/erişiminin olmaması” olduğu görülmüştür. Öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamaları kullanımının en faydalı olacağını düşündüğü dersi “Fen Bilimleri” olarak belirtmektedir.
The aim of this study is to evaluate the effect created by enhanced reality practices from the student's eye. In this study, the qualified method was used to study the opinions of high school students of 7th and 8th classes on augmented reality practices. This study was carried out with 7th and 8th grade students who participated in the Technology and Design course. The participants in the study are 43 students in the 2016-2017 spring period. In the framework of the research, a form was prepared as a data collection tool to obtain students’ views on enhanced reality. The study found that according to the opinions of students about comparing class activities with augmented reality practices in traditional classrooms, the most commonly indicated codes were "to provide a fun learning environment" and "to make the learning process noticeable and effective". Students believe that the use of enhanced reality practices in subsequent courses will be a positive contribution to the course success. But there are also students who say that augmented reality will not contribute to the educational processes. According to the student’s opinions on the difficulties / difficulties experienced when using augmented reality applications, it has been found that the most frequently “the lack of smart phone ownership/interaction” is. The course that students think the use of augmented reality applications will be the most useful is referred to as "Fen Sciences".
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|