Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 6
DÂRÜ’L- ELHÂN DÖNEMİNDE RÂUF YEKTA BEY’İN SAZ SEMÂİ FORMUNDAKİ ESERLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
2022
Dergi:  
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Osmanlı Devleti’nin resmî ilk konservatuarı olarak bilinen Dârü’l Elhân, 1917 yılında açılmıştır. Dârü’l Elhân’ın kurulmasıyla birlikte Râuf Yektâ Bey bu kurumda mûsikî tarihi ve nazariyat dersleri vermeye başlamıştır. Râuf Yektâ Bey’in mûsikî tarihi ve nazariyatı konularında yapmış olduğu incelemeler neticesinde ilk defa akademik anlamda çalışmalar başlatılmış ve konunun önemine vakıf yeni mûsikîşinaslar yetiştirilmeye başlanmıştır. Bu makale ile Dârü’l Elhân döneminde yaşamış olan Bestekârlardan Râuf Yekta Bey’in Saz eseri formundaki eserleri çeşitli değişkenler açısından analizleri tespit edilmiştir. Bu bağlamda bestekârın saz semâisi formundaki iki eseri makam, usûl, tartım kalıbı, motif ve cümle yapısı açısından incelenmiştir. Yapılan incelemeler dahilinde, Râuf Yekta Bey’in bestekârlık yönünü ortaya çıkaran eserlerin, bestelendiği makamlara uygun olduğu sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Examination Of Râuf Yekta Bey's Saz Semai̇ Form In Dâru’l- Elhan Period In Terms Of Various Variables
2022
Yazar:  
Özet:

Dârü'l Elhân, known as the first official conservatory of the Ottoman Empire, was opened in 1917. With the establishment of Dârü'l Elhân, Râuf Yekta Bey started to teach music history and theory in this institution. As a result of Râuf Yekta Bey's studies on the history and theory of music, academic studies were started for the first time and new musicians who were aware of the importance of the subject began to be trained. With this article, the analyzes of Râuf Yekta Bey, one of the composers who lived in the period of Dârü'l Elhân, in the form of instrumental works, were determined in terms of various variables. In this context, the composer's two works in the form of saz semâisi were examined in terms of maqam, usûl, weighing pattern, motif and sentence structure. Within the scope of the examinations, it has been concluded that the works that reveal Râuf Yekta Bey's composing side are suitable for the makams in which they were composed.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 286
Atıf : 554
2023 Impact/Etki : 0.146
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi