Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 7
 İndirme 2
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİJİTAL OYUN BAĞIMLILIĞI VE İNTERNET OYUNLARI OYNAMA BOZUKLUĞU DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
2023
Dergi:  
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
Yazar:  
Özet:

Yapılan bu çalışmanın amacı Ortaöğretim öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozukluğu düzeylerinin incelenmesini amaçlamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 yılında Yozgat ve Batman ilinde öğrenimine devam eden 295 lise öğrencisi oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılırken Öğrencilerin oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozuklukları düzeylerini belirlemeye ait bilgiler ‘‘Oyun Bağımlılığı Ölçeği’’ ve ‘‘İnternet Oyunu Oynama Bozukluğu ölçeği’’ ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel işlemleri için SPSS paket programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda cinsiyet, oyun oynama yılı ve oyun oynama saati değişkenlerine göre lise öğrencilerinin oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozukluğu düzeylerinde istatistiksel olarak anlamsal farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05). Sınıf, eğlence aracı olarak görme ve günlük öğün sayısı değişkenlerine göre ise lise öğrencilerinin oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozukluğu düzeylerinde istatistiksel olarak anlamsal farklılıklar tespit edilmemiştir (p>0.05).

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Özet:

Yapılan bu çalışmanın amacı; Ortaöğretim öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozukluğu düzeylerinin incelenmesini amaçlamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 yılında Yozgat ve Batman ilinde öğrenimine devam eden 295 lise öğrencisi oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılırken Öğrencilerin oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozuklukları düzeylerini belirlemeye ait bilgiler ‘‘Oyun Bağımlılığı Ölçeği’’ ve ‘‘İnternet Oyunu Oynama Bozukluğu ölçeği’’ ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel işlemleri için SPSS paket programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda cinsiyet, oyun oynama yılı ve oyun oynama saati değişkenlerine göre lise öğrencilerinin oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozukluğu düzeylerinde istatistiksel olarak anlamsal farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05). Sınıf, eğlence aracı olarak görme ve günlük öğün sayısı değişkenlerine göre ise lise öğrencilerinin oyun bağımlılığı ve internet oyunları oynama bozukluğu düzeylerinde istatistiksel olarak anlamsal farklılıklar tespit edilmemiştir (p>0.05).

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi