Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 24
 İndirme 6
Konservatuvar eğitiminde Brahms’ın op.108 re minör keman- piyano sonatının, bestecinin müzikal stil ve çalış teknikleri açısından incelenmesi ve öneriler
2023
Dergi:  
Rast Müzikoloji Dergisi
Yazar:  
Özet:

Eserlerini Romantik dönemde vermiş olan Alman besteci ve piyanist Johannes Brahms, senfoniler, piyano ve oda müziği eserleri, konçertolar koral eserler ve iki yüzden fazla şarkının bulunduğu pek çok eser bestelemiştir. 19. yüzyılın ikinci yarısında senfoni ve sonat formlarının büyük ustası olarak görülen Brahms, yazdığı 3 piyano, 3 keman, 2 viyola, 2 çello ve 2 klarnet sonatı ile bir Klasik dönem formu olan sonatı, romantik ve modern bir anlayışla işlemiş zengin müzikal ifadeleri ile sonat formunu oldukça geliştirmiştir. Bu çalışma geç Romantik1 dönemin en önemli bestecilerinden Johannes Brahms’ın op.108 3 numaralı keman sonatının detaylı bir incelemesidir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin teknik ve müzikal gelişimlerine katkıda bulunabilecek pek çok unsuru da içerisinde barındıran; Brahms’ın 3 numaralı keman sonatını çalışacak olan icracılara, Brahms’ın müzikal anlayışı hakkında bilgi vermek; sonatı biçim, armoni ve stil açısından tanıtmak ve çeşitli çalışma önerileri sunmaktır. Bu çalışmada veriler; literatür taraması, eserlerin dinlenmesi, icra edilmesi ve nota üzerinde analiz yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmada Brahms’ın müzikal yaşamına kısaca değinilmiş, stili hakkında bilgiler verilmiştir. Sonraki bölümde sonat hakkında bilgiler verilerek, form, armoni ve yorum açısından analizi yapılmıştır. Doğru çalış stilinin uygulanabilmesi ve Brahms’ın yoğun müzikal dokusunun yansıtılabilmesi için sağ ve sol elde çeşitli icra teknikleri ve çalışma önerilerinde bulunulmuştur. Hızlı bölümler için metronom tavsiyelerinde bulunulmuştur. Benzer analiz ve öneriler piyano partisi için de yapılmıştır. Çalışmadaki veriler literatür taraması ve notaların ayrıntılı incelemesi sonucunda elde edilmiştir. Ortaya çıkan sonuçlara göre; Brahms, sonatı organik bir bütünlük içinde tasarlamış, keman ve piyano arasındaki ilişkiyi bir solo çalgı ve ona eşlik eden bir piyano olmanın ötesine taşımış, kontrpuan, rondo formu, sonat allegro formu gibi geleneksel formları kullanmış, uygulanmasını istediği her türlü ifadeyi nota üzerine yazmış olduğu ortaya çıkmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Examination Of Brahms’ Op.108 Violin-piano Sonata In D Minor In Terms Of The Composer’s Musical Style and Performance Techniques and Suggestions In Conservatory Education
2023
Yazar:  
Özet:

This study is a detailed analysis of the op.108 3rd violin sonata by Johannes Brahms, one of the most important composers of the Late Romantic period. The aim of this study is to give information about Brahms's musical conception, to introduce the sonata in terms of form, harmony and style, and to offer various study suggestions to performers who will study Brahms's Violin Sonata No. 3. The data in the study were obtained through literature review, listening to and performing the works and analyzing the score. In the study, Brahms' musical life is briefly mentioned and information about his style is given. In the next section, information about the sonata was given and analyzed in terms of form, harmony and interpretation. In order to apply the correct playing style and to reflect Brahms' dense musical texture, various performance techniques and practice suggestions are given in the right and left hand. Metronome suggestions were made for the fast sections. The same analysis and suggestions were made for the piano part. The data in this study were obtained through a literature review and detailed analysis of the scores. According to the results; Brahms designed the sonata in an organic integrity, carried the relationship between violin and piano beyond being a solo instrument and a piano accompanying it, used traditional forms such as counterpoint, rondo form, sonata allegro form, and wrote all kinds of expressions he wanted to be applied on the score.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Rast Müzikoloji Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 95
Atıf : 15
Rast Müzikoloji Dergisi