Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 99
 İndirme 9
Asaf Hâlet Çelebi’nin Şiirlerinde Bilinçaltı Arayışları ve Mistisizm
2020
Dergi:  
Turkish Studies Social Sciences
Yazar:  
Özet:

Klasik sanat geleneğiyle ayrışma edebiyatın medeniyet dairesindeki dönüşümü ile birlikte düşünülebilir. Tanzimat ile başlayan modernleşme süreci, Türk şiirinin retorik geleneğinden kopuşun ve çağdaş verilerle yeni bir kültür hayatına bağlanışın adımlarıdır. Metinlerde doğrudan ifadesini gördüğümüz batılı düşünüş ve kavramların baskın şekilde edebiyatı belirlemesi, maddeci ve pozitivist düzlemde seküler söylem üretmeye imkân verir. Fakat Batı merkezli kanona bağlanış yaşayan cumhuriyet aydınlarının dışa dönük sanat kaygısı, dönemin bazı aydınlarını tersi bir istikamete yöneltir. Bu ayrışma dışa dönük seküler bir sanat kaidesinin karşısına içe dönük, mistik bir duyuş sağlama gayreti ile alakalıdır. Aynı şekilde sezgici bir kavrayışa sahip olan bu şairlerin de bilinçaltı münasebetiyle dış dünyaya yaklaşması soyut şiirin önemli yapı taşını oluşturur. Bu bağlamda eserlerinin içeriği söz konusu olduğunda döneminin çağdaş verileriyle ayrışan bir diğer şairi Asaf Hâlet Çelebi’dir. Şairin bu yönlü bir yapı kurma eğilimi, dönemiyle bağlam ve uzlaşım noktasında yaşadığı sorunlarla ilişkilendirilebilir. Sözgelimi Asaf Hâlet Çelebi’nin bilinçaltı münasebetiyle bulunduğu noktadan farklı zaman ve evrelerle temas içinde bulunması, modern düşünce noktasında geometrik zaman algısını tersyüz eder. Uzam ve zamanın yadsınması ile başlayan bu ilk hareket, poetik açıdan şairin kendine dönük bir zaman kurma ve ontolojik sorgulamalarına alan açmaktadır. Şairin bu kendine dönük bilinci maddeci şiir formundan sıyrılarak mistik hareket noktalarını da açık hale getirmektedir.

Anahtar Kelimeler:

In The Poems Of Asaf Hâlet Celebi The Subconscious Searches and Mysticism
2020
Yazar:  
Özet:

Separation with the classical art tradition can be considered along with the transformation of literature in the apartment of civilization. The modernization process that begins with Tanzimat is the steps to break off the retorical tradition of Turkish poetry and connect with contemporary data to a new cultural life. The literary determination of the Western thoughts and concepts that we see the direct expression in the texts enables to produce secular speech on a material and positivist level. But the outward art concern of the republic's lights, which are linked to the west-centric canon, turns some of the lights of the time to a reverse position. This separation is related to the effort to provide an inner, mysterious sense in front of an outside-oriented secular art cage. The approach of these poets, who also have an intuitive understanding, to the outside world with their subconscious interest, constitutes an important structure of abstract poetry. In this context, when the contents of their works are concerned, another poet is Asaf Hâlet Çelebi, who separates from the contemporary data of the time. The tendency of the poet to build a structure in this direction can be associated with the problems he experiences in the context and point of reconciliation with the period. The fact that Asaf Hâlet Çelebi is in contact with different times and stages from the point where he is underconsciously connected, distorts the geometric perception of time in the modern point of thinking. This first movement, which begins with the rejection of time and length, opens the space for poet’s self-oriented time and ontological questions. The poet’s self-oriented consciousness is separated from the material form of poetry and makes the mysterious movements clear.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Turkish Studies Social Sciences

Alan :   Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 677
Atıf : 894
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini