Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 13
 İndirme 2
Mecmuâ-i Sâz Ü Söz’de Yer Alan Dini Musiki Eserleri Üzerine Bir İnceleme
2021
Dergi:  
Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi
Yazar:  
Özet:

Yapılan bu çalışmanın odak noktasını 17’nci yüzyılın önemli eserlerinden Mecmuâ-i Sâz ü Söz’de yer alan dini musiki eserleri oluşturmaktadır. İlahi, tesbih, tevhid ve ayin-i şerif gibi Türk din musikisinin önde gelen 34 repertuvar bileşeni mecmua içindeki sayısal dağılım, nota yazısında kullanılan işaretler, makam, usul ve form yapısı başta olmak üzere güfte dinamikleri üzerinden analiz edilmiştir. Yapılan değerlendirmeler ışığında dini türlerin mecmua içinde dokuz farklı fasıl içinde tanzim edildiği bilhassa ilahi ve tesbihlerin şemsiye bir başlık olarak kullanıldığı tevhid türünün anlamına uygun bir örnekle temsil edildiği ayin-i şerif’in ise günümüzdeki ayin formunun üçüncü bölümünden ibaret olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bu eserlerde anahtar ve usul göstergeleri ile ses değiştirici işaretler bulunmaktadır. Yine röpriz, puandorg, uzatma ve deyim bağı gibi notalama işaretlerini görmek mümkündür. Dini eserlerin ezgi organizasyonu on beş farklı makam içinde yer alırken Hüseyni ve Neva makamları nicel olarak öne çıkmaktadır. Buna karşın günümüzün dini musiki repertuvarında oldukça sık kullanılan Uşşak ve Segâh makamlarının temsil oranı oldukça düşüktür. Zaman organizasyonu ise beş farklı usul üzerinden gerçekleşirken burada Düyek usulü öndedir. Usulü belirlenemeyen eserlerin varlığı ise dikkat çekicidir. Eserler form açısından değerlendirildiğinde ilahi, tevhid ve ayin şerif’in tesbihlere nazaran sınırlı bir müzikal ifadeye sahip olduğu, biçim yapısı açısından tesbihlerin diğer türlerden ayrıldığı görülmektedir. Güfte bakımından aruzlu yapının hâkimiyeti öne çıkarken dini eserlerin anlam evrenini ağırlıklı olarak gazel, murabba ve koşma nazım şekilleri inşa etmektedir.

Anahtar Kelimeler:

The Qur’an Says That The Qur’an Is The Qur’an, The Qur’an Is The Qur’an, The Qur’an Is The Qur’an.
2021
Yazar:  
Özet:

The focus of this work is the 17th century’s important works of the religious musical works in Mecmuâ-i Sâz ü Söz. The leading 34 repertoire components of Turkish religious music, such as Divine, Tebih, Tevhid and Ayin-i Sheriff, have been analyzed through the dynamics of the buffet, including the numerical distribution within the mecmua, the signs used in the note, the office, the procedure and the form structure. In the light of the assessments made, it has been found that the religious species are tanzimed in nine different phases in the mecmua, and that the divine and praise are represented with an example appropriate to the meaning of the kind of Tevhid, where the tribute is used as a tribute to the shadow, and that the sheriff is the third part of today's form of the tribute. These works also contain key and procedure indicators and sound-changing signs. Again, it is possible to see note signs such as rumpriz, puandorg, extension and phrase bond. The organization of religious works is located in fifteen different authorities, while Husseini and Neva authorities are quantially highlighted. However, the proportion of representations of the servants and Segâh authorities that are very frequently used in today’s religious music repertoire is quite low. The time is organized by five different methods, where the Doyle method is in front. The existence of unknown works is remarkable. When the works are assessed in terms of form, it is seen that the divine, Tevhid and the religious sheriff have a limited musical expression from Nazareth to the Testimonials, and in terms of the form structure, the Testimonials are separated from other types. The domination of the aristocratic structure is highlighted in terms of trust, while the meaning universe of religious works is mainly built by the gazel, murabba and running forms of nazim.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 501
Atıf : 1.027
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini