Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 91
 İndirme 5
 Sesli Dinleme 1
Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı ile Dış Ticaret ve Lojistik Eğitimi Önerisi
2018
Dergi:  
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi
Yazar:  
Özet:

DİJİTAL OYUN TABANLI ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE DIŞ TİCARET VE LOJİSTİK EĞİTİMİ ÖNERİSİ Özet Bilgisayar, iş dünyasından günlük hayata kadar pek çok alanda yarattığı etkileriyle insanlık tarihinin en önemli icatlarından birisidir. Başlarda sadece iş amaçlı ve sınırlı alanda kullanılan bilgisayar, teknolojinin gelişmesiyle birlikte geniş kitlelere yayılmış ve eğlence amaçlı olarak da kullanılır hale gelmiştir. 1980’li yıllar sonrası artış gösteren, 2000’li yıllarla birlikte ise başta çocukların ve gençlerin olmak üzere birçok insanın vazgeçilmezi arasına giren bilgisayar oyunları, eğlence amaçlı kullanımda başı çekmektedir. Yapılan araştırmalar, öğrencilerin bilgisayar oyunlarına kitap okuma ve televizyon izleme gibi faaliyetlerden daha fazla zaman ayırdığını göstermektedir. Bilgisayar oyunları sektörünün göz kamaştırıcı büyüme hızı, internet ve mobil cihazların devreye girmesi ile daha da artış göstermekte ve sektöre yatırımları artırmaktadır. Diğer taraftan dijital oyunların gençlere ulaşmaktaki başarısı eğitimcilerin de dikkatini bu alana çekmektedir. Özellikle, klasik eğitim metodları ile Y ve Z kuşaklarına hitap etmekte zorluk çeken eğitimciler için dijital oyunlar önemli fırsatlar sunmaktadır. Kısaca öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunlarını oynayarak öğrenmeleri olarak adlandırılan Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme yaklaşımı, bu fırsatı değerlendirerek öğrencilerin, eğitsel bilgisayar oyunlarıyla bir taraftan eğlenirken diğer taraftan da öğrenme imkânına sahip olmalarını hedeflemektedir. Literatür çalışmaları, eğitsel bilgisayar oyunlarının karmaşık kavramları bile daha kolay ve kalıcı bir şekilde öğretebildiğini göstermektedir. Bu bakımdan Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme yaklaşımı popülaritesini her geçen gün artırmakta ve çeşitli eğitim-öğretim programlarında uygulama alanı bulmaktadır. Literatürde daha çok Fen Bilimleri ve Mühendislik alanlarında rastlanan eğitsel bilgisayar oyunlarının Sosyal Bilimler alanında, özellikle de ticaret ve lojistik eğitiminde kullanılmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. Küreselleşme olgusu ile birlikte artan uluslararası mal ve hizmet ticaret hacmi, dış ticaret işlemlerini ve beraberinde lojistik faaliyetleri de karmaşıklaştırmaktadır. Bu durum dış ticaret ve lojistik sektörünün geçmişe nazaran daha nitelikli personel istihdam etme ihtiyacını doğurmuş ve neticesinde gerek dünya gerekse ülkemizde söz konusu ihtiyacın karşılanması için lisans ve lisansüstü programları açılmıştır. Uluslararası ticaret ve lojistik eğitimi dinamik yapısı gereği sektörle ve sektördeki uygulamalarla etkileşim içinde olmayı ve süreçleri deneyimlemeyi gerektirmektedir. Alanında uzman sektör temsilcileri, akademisyenler, yazılımcılar ve öğrencilerden oluşacak bir grup tarafından hazırlanacak eğitsel dijital oyun, sektörün ihtiyaç duyduğu bilgi ve donanıma sahip öğrencilerin dış ticaret ve lojistik süreçlerini deneyimleyerek yetiştirilmesine katkı sağlayacaktır. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme yaklaşımının dış ticaret ve lojistik eğitiminde uygulanması ile öğrencilere teorik dersler ile kazandırılması zor olan problem çözme, risk alma, örgütsel ve küresel düşünebilme, takım çalışmasına uyum, iletişim gibi yeteneklerin daha etkili şekilde aktarılabileceği düşünülmektedir. Aynı şekilde derslerde öğrencilerin sıkıcı buldukları ve sadece kısa süreli olarak ezber ile akıllarında tutmayı tercih ettikleri dış ticaret ve lojistik süreçlerine ilişkin belgelerin, iş ve işlemlerin oyun olarak sunulması durumunda daha fazla özümseneceği düşünülmektedir. Bu kapsamda, çalışma ile dış ticaret ve lojistik eğitiminde fayda sağlayacağı düşünülen söz konusu eğitsel dijital oyunun algoritması, modeli, içeriği, kapsamı ve diğer süreçleri hakkında bilgi verilerek eğitim-öğretim programlarında yardımcı araç kullanımının önerilmesi amaçlanmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi
II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi