User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 8
 Downloands 3
“duyulurun Kartografyasını Değiştirmek”: Neoliberal Dünyada Mimarlık Duyuluru Nasıl Paylaştırır
2023
Journal:  
Posseible Düşünme Dergisi
Author:  
Abstract:

Özet Bu yazının amacı yirmi birinci yüzyılda mimarlığın duyulurun paylaşımındaki olası rolünü tartışmaktır. Bu amaçla BMW şirketinin Almanya’nın Leipzig kentinde bulunan merkez binasının mekânsal tasarımını ele alacak olan bu yazının iddiası şudur: Mimarlık her zaman politiktir ve sadece güce itaat eden, tek çıktısı salt estetik biçim olan pasif bir aygıt değildir. Aksine, estetiğin politika ile ne derece ilgili olduğunun, duyulur düzeyinde bir örneğidir. Bu iddiayı temellendirmek ve tasarımın siyasi boyutunu tartışmak üzere çalışmalarında siyasi deneyimin estetik boyutuna işaret eden Jacques Rancière’in konu hakkındaki düşüncelerine başvurulacaktır. Bahsi geçen mimari strüktürde paylaşılan ortak mekânı yeniden şekillendiren mimarlığın mekânın eşit kullanımı hakkındaki tutumu, Rancière’in duyulurun paylaşımı fikrine dayanarak değerlendirilecek ve mimari bir strüktürün olası estetik ve politik etkileri tartışılacaktır.

Keywords:

“change The Cards”: How Does The Neoliberal World Share The Architecture Advertisement
2023
Author:  
Abstract:

The purpose of this article is to discuss the possible role of architecture in the publication sharing in the twenty-first century. For this purpose, the claim of this article, which will address the spatial design of the BMW's headquarters in Leipzig, Germany, is: Architecture is always political, and it is not a passive device that is only obedient to power, the only output is a simple aesthetic form. On the contrary, it is an example of how much aesthetics is related to politics. This claim will be referred to Jacques Rancière's opinions on the subject, who in his work pointed out the aesthetic dimension of political experience to fundamentate and discuss the political dimension of the design. The attitude of the architecture to the equal use of the space, re-forming the shared space in the aforementioned architectural structure, will be evaluated on the basis of Rancière's idea of sharing the announcement and the possible aesthetic and political effects of an architectural structure will be discussed.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles








Posseible Düşünme Dergisi

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 129
Cite : 110
© 2015-2024 Sobiad Citation Index