Bu araştırmada okul dönemi 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılıkları ile davranış problemleri arasındaki ilişkiye, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin bilgisayar oyun bağımlılığı ve davranış problemlerine olan etkisine bakılmıştır. Araştırma, ilişkisel tarama biçiminde tasarlanmıştır. Çalışma grubuna 2016-2017 eğitim-öğretim yılında 3. 4. ve 5. sınıfa devam eden 300 öğrenci ve anneleri dâhil edilmiştir. Bu araştırmada verileri toplamak amacıyla Ayas, Balta ve Horzum tarafından (2008) geliştirilen “Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği (BOBÖ)” ve Kaner ve ark. tarafından uyarlanan “Conners Ana-Baba Dereceleme Ölçeği-Yenilenmiş Kısa Formu (CADÖ- YK)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde gruplar arasındaki farklılıklar incelenirken Mann Whitney-U ve Kruskall Wallis-H testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, bilgisayar oyun bağımlılığı puanları arttıkça davranış problemleri puanlarının da (p<0,05) arttığı görülmüştür. Çocuğun cinsiyetinin ve bulunduğu sınıf düzeyinin bilgisayar oyun bağımlılığı puanlarını etkilediği, davranış problemleri puanlarında ise sadece cinsiyet değişkenin anlamlı bir farklılığa (p<0,05) neden olduğu görülmüştür. Bu bulgular doğrultusunda, okullarda bu konuya yönelik önleme çalışmalarının yapılması önemlidir.
This study looked at the relationship between computer game addictions and behavioral problems of school classes 3, 4 and 5 and the impact of gender and class level variables on computer game addictions and behavioral problems. The research is designed in a form of relative scanning. Working Group 2016-2017 Education-Teaching Year 3. 300 students and mothers of 4th and 5th classes were included. The "Computer Game Addiction Scale (BOBÖ)" developed by Ayas, Balta and Horzum (2008) in order to collect data in this study and Caner and Ark. Adjusted by "Conners Mother-Father Rating Scale-Renewed Short Form (CADÖ-UN)" has been used. The analysis of the data used Mann Whitney-U and Kruskall Wallis-H tests to study the differences between the groups. The study found that the number of behavioral problems (p<0,05) increased as the computer game addiction ratings increased. The child’s gender and class level affects the computer game dependency scores, while behavioral problems scores only cause a significant difference in the gender variable (p<0,05) According to these findings, it is important to do preventive work on this subject in schools.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|