Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 100
 İndirme 36
Mâtürîdî’de İmân Ahlâkı Takvâ’nın Psiko Sosyal İşlevi
2019
Dergi:  
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)
Yazar:  
Özet:

Allah-insan ilişkisini tanımlarken en fazla referansta bulunulan terim olan takvâ, inanç, söz ve davranışlarda önemli bir fonskiyona sahiptir. Kur’ân’da “takvâ elbisesi”, “takvâ temelli bina” ve “en iyi azık takvâ” ifadeleri geçer. Allah takvâ sahiplerine değer verir, sever ve onlarla beraberdir. “Allah’tan korkmak” anlamı, bireyi toplumsal hayattan dışlayan mistik eğilimlere yönlendirmiş ve takvâ’nın işlevini daraltmıştır. Büyük Türk âlimi Mâtüridî (ö.333/944), müslümanın hayatında takvâ’yı psikolojik ve sosyolojik bir kavram olarak görür, imân ahlâkı, sorumluluk ve kulluk bilinci olarak yorumlar. İnsanın nereden geldiği, nereye gideceğini, dünyaya geldiği ilk günden öleceği güne kadar yaptığı maddî ve manevî bütün davranışlarını düşünmesi, sorumluluk bilincinde olmasıdır. Bir yönüyle de yaratıcıya ve yaratılmışlara karşı kulun saygı ve sorumluluk hassasiyetini ifade eder. İlahi buyruklara şuurlu bir şekilde itaat etmekle, yasaklarından da kaçınmakla kazanılır. İmân eksenli takvâ, üzerine alınan görev ve sorumluluğun hikmetli ve adâletli bir şekilde yerine getirilmesine yardım edici psiko sosyal bir faktördür. Mâtürîdî’de Allah takvâyı her türlü iyilikleri kapsayıcı, bütün iyiliklerin temeli, her türlü lezzet ve mutluluğa ulaştıran bir yol; tüm iyilik ve bereketi elde etmeye vesile kılmıştır. İnançta takvâ; iman, tevhid, itaat, sevgi, sabır, şükür, ihlâs ve huşû olarak görülürken, davranışlarda takvâ; ibâdet, iyilik, çalışma, saygı, hikmet, adâlet, merhamet, kötülüklerden uzaklaşmak ve güzel ahlâk şeklinde tezahür eder. Dolayısıyla takvâ imânın psiko sosyal ahlâk yönüdür. Bu çalışmada Mâtürîdî’ye göre takvâ’nın psiko sosyal işlevi incelenmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Mâtürîdî’de İmân Ahlâkı Takvâ’nın Psiko Sosyal İşlevi
2019
Yazar:  
Özet:

The term most referenced when defining the relationship between God and man has an important fonskiyon in fear, faith, word and behavior. In the Qur’an, the words “takvâ dress”, “takvâ based building” and “the best little fear” pass. God loves and loves those who fear, and is with them. The meaning of "fear of God" has directed the individual to the mystical trends that exclude from social life and has narrowed the function of fear. The great Turkish scientist Mâtüridî (p.333/944) sees fear as a psychological and sociological concept in the life of the Muslim, interpreting faith as morality, responsibility and worship consciousness. It is to think about all the physical and spiritual behaviors that the man has done from where he comes, where he will go, from the first day he comes to the world until the day he dies, and to be aware of responsibility. The creator and the creator are the creator and the creator are the creator and the creator are the creator. The divine commandments are obtained by consciously obeying and avoiding their prohibitions. Faith is a psycho-social factor that helps to fulfill the duty and responsibility taken on it wisely and fairly. In Maturidi, Allah has made the fear of all kinds of goods covering, the foundation of all goods, a way to all kinds of taste and happiness, the opportunity to obtain all kinds of goods and blessings. In faith, fear is seen as faith, toughness, obedience, love, patience, gratefulness, intrusion and humility, and in behavior, fear is manifested in the form of worship, goodness, work, respect, wisdom, justice, mercy, away from evil and good morality. Thus, fear of faith is the psycho-social moral direction. In this study, according to Mâtürîdi, the psycho-social function of Takva is studied.

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.460
Atıf : 2.578
2023 Impact/Etki : 0.028
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)