Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 3
 Görüntüleme 90
 İndirme 33
MANİSA MURADİYE CAMİİ’NİN KAYIP ÇİNİLERİ
2012
Dergi:  
Sanat Tarihi Dergisi
Yazar:  
Özet:

  Manisa Muradiye Camii, gerek mimari kuruluşu, gerekse süslemeleriyle Klasik Osmanlı sanatının önemli temsilcilerinden biridir. Dengeli mimari kuruluşunun yanı sıra, süslemeleriyle de göz dolduran yapının çinileri, İznik üretimi kırmızılı sıraltı teknikli örneklerdendir. Yapıya inanılmaz bir görsellik katan bu çiniler, maalesef 2004 yılında çalınmıştır. 2007-2008 yılındaki restorasyonda çinilerin eksik kısımları alçı üzerine kalemişi tekniğiyle tamamlanmıştır. Birçok eserimizin başına gelen bu talihsiz olaylardan sonra tek umudumuz ve dileğimiz, çalınan çinilerin bulunup, ait oldukları yere getirilmeleridir.

Anahtar Kelimeler:

Lost Tiles Of Manisa Muradiye Mosque
2012
Yazar:  
Özet:

Manisa Muradiye Mosque is an important representative of Classical Ottoman art both from the architectural and decoration points of view. In addition to its balanced architectural formation, its striking tiles are examples of underglazed Iznik productions with red color. Unfortunately those tiles, which brought a fabulous visuality into the edifice, have been stolen in 2004. In the process of the restoration works carried out during 2007-2008, the missing tiles were painted on plaster in hand-drawn technique. All we can wish after what happened to many of our cultural heritage is that those tiles are found and placed where they once belonged.

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Sanat Tarihi Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 447
Atıf : 1.121
2023 Impact/Etki : 0.25
Sanat Tarihi Dergisi