Bu çalışmanın amacı, Wittgenstein’ın Felsefi Soruşturmalar’da ortaya koyduğu dil ve anlam görüşünün, Kartezyen felsefenin öne sürdüğü dil ve anlam görüşünün eleştirisi olarak ele alınabileceğini ortaya koymaktır. Bu amaçla, öncelikle, Descartes’ın, kişinin kendi bilinç içeriklerine doğrudan erişimi olduğu varsayımından hareketle geliştirdiği ve özel bir dilin olanaklı olduğu düşüncesini içeren dil ve anlamla ilgili görüşlerine yer verilmiştir. Descartes’a göre anlam, dilin, kişiye özel zihin içerikleriyle ilişkilendirilmesi sonucunda oluşur. Bu görüş bizi, ortak bir anlamın olanaklı olmaması gibi bazı sorunlarla baş başa bırakır. Çalışmanın ikinci bölümünde, Wittgenstein’ın Kartezyen anlam görüşüne yönelik eleştirileri ortaya konulmuş dil oyunları ve “özel dil argümanı”na dayanarak anlamın kişiye özel bir şekilde zihin içeriklerine gönderimde bulunarak değil, dil oyunları çerçevesinde, sosyal bir uzlaşıma dayanarak oluşturulduğu gösterilmiştir.
The aim of this study is to reveal that the language and meaning view that Wittgenstein presented in the Philosophical Studies can be treated as a criticism of the language and meaning view that the Cartezyen philosophy suggests. For this purpose, in the first place, the views of the language and the meaning developed by Descartes by movement from the assumption that the person has direct access to its conscious content and that it includes the idea that a particular language is possible. According to Descartes, meaning is the result of the association of language with the individual-specific mind content. This view leaves us alone with some problems, such as a common sense is not possible. In the second part of the study, Wittgenstein’s criticism of Kartezyen’s meaning view was revealed; it was shown that the meaning was created on the basis of language games and “special language argument” not by sending it to the person specifically to the mind content, but by means of language games, on the basis of a social reconciliation.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|