Bir dili yabancı dil olarak öğrenenlerin, dilin mantığını ve düzenini anlayabilmelerinde başlangıç seviyesinden itibaren kelime hazinesi önem arz etmektedir. Kelime hazinesinin geliştirilmesi belli bir süreci kapsamaktadır. Öğrenenlere kelimeyi çeşitli alanlarda kullanma imkânı sunmak kalıcılığı sağlamaktadır. Bu yüzden öğreticiler tarafından kelime hazinesinin geliştirilmesinde kelime oyunlarına sık sık yer verilmektedir. Kelime oyunları arasında yer alan bulmaca, öğrenenlerin ilgisini çekip öğrenilenleri yazılı olarak uygulama imkânı sunmasının yanı sıra katılımcıların eğlenerek öğrenmesini sağlamaktadır. Yabancı dil öğretimi ve öğrenme düzeyleri için bir göstergeler tablosunu ve geçerliliği onaylanmış dil yeterliliği ölçütlerini içeren Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metni’nden hareketle oluşturulan Avrupa Dil Portfolyosu, bir değerlendirme sistemidir. Bu değerlendirme sistemi dinleme, okuma, üretimsel konuşma, karşılıklı konuşma ve yazma becerilerine dayalı, A1, A2 (Başlangıç düzeyi), B1, B2 (Orta düzey) ve C1, C2 (İleri düzey) seviyeleri olarak belirlenmiştir. Bu düzeylere bağlı olarak öğretilecek kelimelerin belirlenmesi ve Türkçenin kelime zenginliğini doğru aktarabilmek öncelikli amaçlar arasında yer almaktadır. Bu çalışmada öncelikle Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Metninde yer alan düzeyler ile kelime öğretimi ilişkisi ele alınmış, kelime hazinesinin nasıl geliştirilebileceği üzerinde durulup çeşitli yönleriyle belirtilmiş, kelime hazinesinin geliştirilmesinde kelime oyunları arasında yer alan bulmacanın etkisi incelenmiştir. Ardından da Şenyiğit(2020) tarafından belirlenen A1-A2 düzeyine yönelik Kelime Kullanım Sıklığı Sözlük Listesinde bulunan kelimelerden rastgele 40 kelime seçilerek bir bulmaca örneği sunulmuştur.
Those who learn a language as a foreign language can understand the logic and order of the language from the beginning to the beginning. The development of the word treasure covers a certain process. It provides the possibility for students to use the word in various areas. This is why teachers often place word games in the development of the word treasure. The puzzle between the word games allows the learners to attract the interest and give the possibility to apply what they learn in writing, as well as allow the participants to learn by fun. The European Language Portfolio, which includes a table of indicators for foreign language teaching and learning levels and validity approved language qualification criteria, is a assessment system created by the European Language Portfolio, which is based on the Common Framework Text for European Language Teaching. This assessment system is determined on the basis of listening, reading, productive speech, mutual speech and writing skills, A1, A2 (Start level), B1, B2 (Middle level) and C1, C2 (Advanced level). Identification of the words to be taught according to these levels and the ability to correctly translate the word richness of Turkish is among the priority objectives. This study first addressed the level in the Common Framework Text of European Languages Teaching and the word teaching relationship, focused on how the word treasure can be developed and pointed out in various aspects, the impact of the puzzle between the word games in the development of the word treasure. Then, a puzzle example was presented by randomly selecting 40 words from the words in the Dictionary of Frequency of Use for the level A1-A2 determined by Shenyiğit(2020).
Field : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Ulusal
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|