Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 60
 İndirme 9
STEAM education for preschool students: Patterns, activity designs and effects
2020
Dergi:  
Journal for the Education of Gifted Young Scientists
Yazar:  
Özet:

Organizing STEAM educational activities which integrate different knowledge areas in order to create an innovation for primary school students that uses many skills is difficult. This is because children aged 6 are different in terms of intelligence, skills and mood. There is a lack of a set of activities that make students happily learn together by playing and get involved with creative and innovative thinking, practice planning and decision skills, and work together as a team. Therefore, encouragement is needed to create a set of learning activities by applying the STEAM educational concept and to evaluate their learning success also using the STEAM educational concept. The result of this set of activities was the design of three different moveable robot inspired by a breed of dog called Beagle. The Beagle set of activities were then evaluated by three experts in the area. The outcome was that the first design had the highest mean (X ̅= 4.88, S.D. = 0.17). The mean from the structure & control system evaluation of this set of activities was at a very good level (X ̅=4.83, S.D.= 0.39). Finally, the learning achievement from using this set of STEAM educational activities with the sample had a mean of 16.07, which is 80.33 %. This means that the proposed set of activities is able to help students to improve the process of their thought. However, the outcome is based on the nature, experience and learning method of each student.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












Journal for the Education of Gifted Young Scientists

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 481
Atıf : 1.053
2023 Impact/Etki : 0.1
Journal for the Education of Gifted Young Scientists