Ebû Yûsuf Ya’kub b. İbrahim el-Ensârî (ö. 182/798) fıkıhın altın çağı denilen hicri ikinci asırda yaşamış, fıkıh ilminde derin iz bırakan ve yeni birçok fikhi gelişmeye öncülük eden fakih bir müctehiddir. Ebû Yûsuf’un kadılık yapmış olmasından dolayı etkisi çok büyüktür. Onun Hanefî mezhebindeki yerini tespit etmek çok önemlidir. Zira İmam-ı Azam Ebû Hanîfe’nin bize kadar gelen gerek fûr’u gerekse de fıkıh usulüyle ilgili tedvin ve telif ettiği eseri ulaşmış değildir. Ebu Hanife'nin görüşlerinin sonraki nesillere aktarılmasında ve Hanefi mezhebinin yayılmasında önde gelen isimler arasında Ebû Yûsuf sayılmaktadır. Bu çalışmada Ebû Yûsuf’un fıkıhçılığı ortaya konulmaya çalışılacak ve mutlak müçtehid olup olmadığıyla ilgili ileri sürülen görüşlerin betimlenmesi ve değerlendirilmesi yapılmaya çalışılacaktır.
Yehuda was the one who was the one who was the one who was Abraham. 182/798) The Hicri, called the golden age of the fiction, has lived in the second century, is a fictional fictional fictional fictional fictional fictional fictional fictional fictional fictional fictional fiction. And the greatness of the judgment is the greatness of the judgment, the greatness of the judgment. It is very important to identify his place in his hometown. We have not been able to do so, but we have not been able to do so, and we have not been able to do so, and we have not been able to do so, and we have not been able to do so, and we have not been able to do so. The name of Abu Hanife is among the leading names in the translation of his opinions to the next generations and in the spread of the Hanefi mosque. In this study, the fiction of Abu Yusuf will be tried to be revealed and the opinions of the proposed on whether he is an absolute mutualist will be tried to be imagined and evaluated.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|