Bu çalışmada temel olarak sinema felsefe ilişkisine odaklanıldı ve bu ilişkinin bütünlüklü bir şekilde anlaşılabilmesi için sinema felsefe ilişkisinin zaman içinde gelişimi ve sinema felsefe ilişkisine dair ileri sürülen farklı fikirler ele alındı. Felsefe ile düşünce ekseninde kesişen sinema, görsel bir mecra olarak geleneksel felsefeye farklı bir boyut kazandırır. Genel olarak yazılı ve sözlü şekilde yapılan geleneksel felsefenin, sinemanın icadı ve sinematografik unsurların gelişimi ile yıllar içinde görsel boyut ortamını da felsefe yapma mecrası olarak kullandığı söylenebilir. Sinema ve felsefe yakınlaşması ilk olarak sinemanın erken dönem kuramcılarının fikirleri çerçevesinde oluşur. Zaman içinde çeşitli düşünürlerin katkılarıyla genişleyen alana dair sistematik çalışmalarda özellikle Gilles Deleuze’ün fikirleri öne çıkar. Deleuze sonrasında çeşitli yaklaşımların ortaya çıkmasıyla farklı bir boyuta taşınan sinema felsefe ilişkisi son dönem sinema çalışmalarında öne çıkan tartışma alanlarından biri olur. Sinema felsefe ilişkisinin ilk ortaya çıktığı dönemden, güncel çalışmalara kadar geçen süreci ele alan çalışmada, dizin taraması tekniğiyle literatür taranarak, açıklayıcı ve irdeleyici nitel yöntemle sinema felsefe ilişkisi analiz edilmiştir.
Bu çalışmada temel olarak sinema felsefe ilişkisine odaklanıldı ve bu ilişkinin bütünlüklü bir şekilde anlaşılabilmesi için sinema felsefe ilişkisinin zaman içinde gelişimi ve sinema felsefe ilişkisine dair ileri sürülen farklı fikirler ele alındı. Felsefe ile düşünce ekseninde kesişen sinema, görsel bir mecra olarak geleneksel felsefeye farklı bir boyut kazandırır. Genel olarak yazılı ve sözlü şekilde yapılan geleneksel felsefenin, sinemanın icadı ve sinematografik unsurların gelişimi ile yıllar içinde görsel boyut ortamını da felsefe yapma mecrası olarak kullandığı söylenebilir. Sinema ve felsefe yakınlaşması ilk olarak sinemanın erken dönem kuramcılarının fikirleri çerçevesinde oluşur. Zaman içinde çeşitli düşünürlerin katkılarıyla genişleyen alana dair sistematik çalışmalarda özellikle Gilles Deleuze’ün fikirleri öne çıkar. Deleuze sonrasında çeşitli yaklaşımların ortaya çıkmasıyla farklı bir boyuta taşınan sinema felsefe ilişkisi son dönem sinema çalışmalarında öne çıkan tartışma alanlarından biri olur. Sinema felsefe ilişkisinin ilk ortaya çıktığı dönemden, güncel çalışmalara kadar geçen süreci ele alan çalışmada, dizin taraması tekniğiyle literatür taranarak, açıklayıcı ve irdeleyici nitel yöntemle sinema felsefe ilişkisi analiz edilmiştir.
This study focused mainly on the relationship of cinema philosophy and discussed the various ideas promoted on the development of the relationship of cinema philosophy over time and the relationship of cinema philosophy in order to comprehend this relationship in a holistic way. The cinema, crossing the philosophy with the thought axis, gives a different dimension to traditional philosophy as a visual mecra. In general, it can be said that the traditional philosophy, written and verbally, is the invention of the cinema and the development of the cinematographic elements, and over the years the visual dimension environment is also used as the mechanism of making philosophy. The approximation of cinema and philosophy first forms within the framework of the ideas of the early period theorists of the cinema. In the systematic studies on the area expanding with the contribution of various thinkers over time, the ideas of Gilles Deleuze are especially highlighted. The relationship between the cinema and the philosophy, which is moved to a different dimension with the appearance of various approaches after the delusion, becomes one of the main areas of discussion in the recent period of cinema studies. From the period in which the film philosophy relationship first appeared, the study that addressed the process from the time to the current studies, the film philosophy relationship was analyzed by scanning literature with the directory scan technique, with an explanatory and exciting quality method.
In this study, the main focus is on the relationship between cinema and philosophy, and in order to understand this relationship in a holistic manner, the development of the relationship between cinema and philosophy over time and the different ideas on the relationship between cinema and philosophy are discussed. Cinema, which intersects with philosophy on the axis of thought, brings a different dimension to traditional philosophy as a visual medium. It can be said that traditional philosophy, which is generally practiced in written and oral form, has used the visual dimension as a medium for philosophizing over the years with the invention of cinema and the development of cinematographic elements. The rapprochement between cinema and philosophy first occurs within the framework of the ideas of early theorists of cinema. In systematic studies on the field, which has expanded with the contributions of various thinkers over time, especially Gilles Deleuze's ideas come to the fore. The relationship between cinema and philosophy, which has moved to a different dimension with the emergence of various approaches after Deleuze, becomes one of the most prominent areas of discussion in recent cinema studies. In this study, which deals with the process from the period when the relationship between cinema and philosophy first emerged to the current studies, the relationship between cinema and philosophy is analyzed with an explanatory and exploratory qualitative method by scanning the relevant literature with the index search technique.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|