Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 17
 İndirme 2
SÜRREALİST SANATÇI HANS RUDOLF GİGER’IN LI-I İSİMLİ ÇALIŞMASININ FELDMAN MODELİNE GÖRE ANALİZİ
2021
Dergi:  
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences
Yazar:  
Özet:

Sanat tarihinin temel yapısına bakıldığında ortaya çıkan her sanat akımının, kendinden önceki akımın söylemlerine karşı bir duruş sergilediği görülebilir. 20. Yüzyılın başlarında Avrupa’da ortaya çıkan, temelinde nesneleri doğada olduğundan öte, görenin bilinçaltındaki görme biçimine dayandıran bir akım olan Sürrealizm(gerçek üstücülük), bahsi geçen ilerleyişe örnek verilebilir. Bilinçaltına yönelerek sanatçının doğada ne gördüğünden öte, nasıl hissettiğine odaklanmayı amaçlayan bu akımın öncüleri arasında Salvador Dali, Rene Magritte gibi birçok gerçeküstücü sanatçıyı örnek vermek mümkündür. Bu sanatçıların yanı sıra kullandığı teknik ve konular ile farklı anlatım biçimlerini kullanan Hans Rudolf Giger gibi sanatçılarında sanat tarihindeki yeri yadsınamaz bir gerçektir. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte film sektöründeki gelişmeler ve olanaklar da farklılaşarak sanatçıların da bu sektörde yer almasına daha fazla olanak sağlamıştır. Sanatsal yaşamı boyunca birçok çalışmaya imza atmış olan H.R. Giger, evlerimize televizyon aracılığı ile ilk defa ‘Alien’ serisindeki biyo-organik yaşam formlarının tasarımcısı olarak girmiştir. Giger’in çalışmalarının irdelenmesi, bilinçaltındaki korku ve karanlığın çalışmalarına nasıl etki ettiğinin görülmesi, gerçek üstü düşünen sanatçıları çözümleme açısından önemli bir adım olarak görülebilir. Bu çalışmanın temel konusu, İsviçreli sürrealist ressam Hans Rudolf Giger’in 1974 yılında eşi Li Tobler’den yola çıkarak yaptığı LI-I isimli çalışması olarak belirlenmiştir. Giger’in olgunluk dönemine denk gelen bu çalışma, O’nun içsel çalkantılarının sanatına nasıl yansıdığının çözümlenmesi açısından önemli görülmektedir. 1974 tarihli bu çalışma, Feldman’ın sanat eleştirisini belli bir sistem içerisinde ele aldığı ve betimleme(tanımlama), çözümleme(analiz), yorum, yargı(karar) basamaklarından oluşturduğu yöntem dâhilinde ele alınarak açıklanmaya çalışılacaktır.

Anahtar Kelimeler:

SÜRREALİST SANATÇI HANS RUDOLF GİGER’IN LI-I İSİMLİ ÇALIŞMASININ FELDMAN MODELİNE GÖRE ANALİZİ
2021
Yazar:  
Özet:

Looking at the basic structure of art history, it can be seen that every art stream that emerges shows a position against the statements of the previous stream. 20 is. Surrealism (real supremacy), which appeared in Europe at the beginning of the century, in addition to the fact that the objects are essentially in nature, is a stream that stands on the subconscious vision of the vision, can be an example of the progress mentioned. In the subconscious direction, among the pioneers of this stream, which aims to focus on what the artist sees in nature and how he feels, it is possible to give an example to many suprealistic artists such as Salvador Dali, Rene Magritte. The place in art history in artists such as Hans Rudolf Giger, who use the different forms of narrative and the techniques and subjects that these artists use, is a remarkable fact. With the development of technology, the developments and possibilities in the film industry have also varied, making it more possible for artists to participate in this sector. H.R. has signed many works throughout his artistic life. Giger entered our homes for the first time as a designer of bio-organic life forms in the Alien series through television. Giger's work, seeing how it affects the work of subconscious fear and darkness, can be seen as an important step towards the analysis of supernatural artists. The main subject of this study is the LI-I work by the Swiss surrealist painter Hans Rudolf Giger, who left his wife Li Tobler in 1974. This study, which is equal to Giger’s maturity period, is important in terms of the analysis of how His inner vibrations reflect in the art. This 1974 study will be attempted to be explained by addressing Feldman’s art criticism within a certain system and by the method that it forms from the stages of illustration (identification), analysis (analyse), comment, judgment (decision).

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.031
Atıf : 369
2023 Impact/Etki : 0.085
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences