Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 13
 İndirme 2
Math Education for Gifted İndividuals: Digital Gamification
2024
Dergi:  
Journal of Learning and Teaching in Digital Age
Yazar:  
Özet:

This research aims to explore; "Equality and Equation" within the scope of primary education seventh grade mathematics course and the responses and feedback of gifted individuals towards a digital gamification approach to maths, their attitudes towards maths, impact on maths related anxiety. Experimental design with pretest-posttest design control group was used in this study. The study was carried out during the 2022-2023 academic year with a total of 30 seventh grade gifted students 15 of them from the experimental group and 15 in the control group. During the study, whilst the control group was taught without intervention, the experimental group was taught mathematics supported by digital gamification. Additionally, participants in the experimental group were asked to keep diaries during the implementation process, enabling them to reflect their thoughts on digital gamification-based teaching. In the study, it was concluded that digital gamification-based teaching positively affects attitudes towards mathematics among gifted students. After the program, anxiety levels amongst participating students decreased, it was also observed that between pre-test scores and post-test scores there was no statistically significant difference. In the study, students stated that mathematics lessons based on digital gamification were fun and their prejudices about the subject were broken.

Anahtar Kelimeler:

0
2024
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Journal of Learning and Teaching in Digital Age

Alan :   Fen Bilimleri ve Matematik

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 139
Atıf : 95
2023 Impact/Etki : 0.14
Journal of Learning and Teaching in Digital Age