Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 49
 İndirme 16
The Bitter Life Stories Aftermath of Tulip Period in Diyarbakır: Zübeyde and Leylâ Hanım Tomb
2023
Dergi:  
Türk İslam Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi
Yazar:  
Özet:

Abstract In the Ottoman Empire, Sultan Ahmed III period (1718-1730) is recognized to as the Tulip Period in the historical context. Nevşehirli Damat İbrahim Pasha served as the Grand Vizier of this period in which change was felt in many areas from the social life to the architect. In this period, in the Ottoman capital, civil construction activities such as palace, pavilion and villa increased and especially fountains in squares created a different identity for the capital city of the Ottoman Empire. In study, Zübeyde and Leylâ Hanım Tomb which was built during the Tulip Period in Diyarbakır by builder Köprülüzâde Abdullah Pasha for his wife and daughter will be examined. In this period, the ornament was not much seen in the religious architecture in places including the capital, and the constructed building had a great significance. The tomb draws attention with its location adjacent to the south of Nebi Mosque, its plan, inscriptions, decoration program and uncovered dome. As an instance of architecture of the Tulip Period in Anatolia, Zübeyde and Leylâ Hanım Tomb will be discussed with considering the threnody which belongs to Poet Hâmî and its ornaments from the perspective of iconography.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Türk İslam Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; İlahiyat; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 160
Atıf : 172
Türk İslam Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi