Bu çalışma postmodern edebiyatla birlikte geniş bir uygulama alanına açılan tarihsel üstkurmaca yönteminin fotoğraf pratiğine yansımasını ve örnek uygulamalarını incelemek üzerine yoğunlaşmıştır. Edebiyat ve film alanında örneklerini sıklıkla görmüş olduğumuz tarihsel üstkurmaca, özellikle bellek çalışmaları çerçevesinde yeniden ele alındığında fotoğrafın bu alanda belleği ya da tarihi yeniden oluşturma gibi stratejilerde kullanıldığı görülebilmektedir. Temsil krizi ve postkolonyal eleştiri ile birlikte öznel anlatıların çoğaldığı sanatsal çalışmalarda, yeniden canlandırma (re-enactment), yeniden kurgulama (re-construct) ve yeniden fotoğraflama (re-photograph) gibi müdahalelere olan elverişliliği sayesinde sıklıkla tarihsel üst kurmaca içerisinde kullanılmaktadır. Çalışma, bu bağlamda aynı zamanda fotoğrafın gerçeklik söyleminin tarihsel üst kurmaca ile nasıl değiştiğini ve hangi temsil yöntemlerinde nasıl kullanıldığını da incelemektedir.
This study focused on the reflection of the historical supernatural method opened to a broad scope of postmodern literature in photography practice and the study of sample applications. The historical supermark that we have often seen in the field of literature and film, especially in the context of memory studies, can be seen as used in strategies such as memory or history re-creation in this field. With representative crisis and post-colonial criticism, the artwork, in which subjective narratives are multiplied, is often used in historical top fictions, thanks to its convenience to interventions such as re-enactment, re-construct and re-photograph. The study, in this context, also examines how the picture’s reality speech has changed with the historical top curriculum and how it is used in what representation methods.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|