Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 62
 İndirme 20
SÖMÜRGE SONRASI BENLİĞİ ANLATMAK: ASSIA DJEBAR’IN FANTAZYA’SI
2018
Dergi:  
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yazar:  
Özet:

This study presents a postcolonial reading of Algerian feminist writer and film director Assia Djebar’s autobiographical/historical narrative Fantasia An Algerian Cavalcade (1985). In Fantasia, Djebar juxtaposes different kinds of texts with each other: she takes the “official” records of the French colonial conquest of Algeria, which is itself a rewriting of a historical fact, and she rewrites it by complicating that narrative by layers of voices. The text includes three narrative layers: chronicles of the Algerian defeat of 1830 recorded by French soldiers and journalists; oral accounts of rural Algerian women who retrospectively narrate their participation in the independence struggle during 1950s and 1960s; and the author’s own experience growing up in colonial Algeria. In this multi-layered text, Djebar aims to represent a vignette of colonial Algeria, women’s involvement in the independence war against the French colonial power, and women’s role in the nation-building stage afterwards. While the official accounts of the French colonial occupation of Algeria and the nationalist rhetoric afterwards do not fully acknowledge the essential role of women, Djebar’s personal narrative and the oral histories of women allow the reader to make a contrapuntal reading of the colonial and nationalist histories. This study makes the argument that by emphasizing the various levels of resistance to colonial violence and silencing in anticolonial nationalist struggle, Fantasia challenges both the colonial official paradigms of the Algerian independence movement and the patriarchal understandings of the Algerian women who participated in the independence movement.  

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.142
Atıf : 5.364
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi