Ouml;Z 1946 yılı Tuuml;rkiyersquo;de siyasi, sosyal ve dini alanda ouml;nemli gelişmelerin yaşandığı bir douml;nemin başlangıcı olmuş ve bu yıldan itibaren Tuuml;rkiyersquo;nin iccedil;inde bulunduğu sosyal ve siyasal durum din eğitimi ve ouml;ğretimi konusunun yeniden ele alınmasına zemin hazırlamıştır. 1946rsquo;da ccedil;ok partili hayata geccedil;işle birlikte yaşanan en ouml;nemli değişim, din ouml;ğretimine tekrar izin verilmesi olmuştur. Yine bu tarihten itibaren siyaset guuml;ndeminin en ouml;nemli propaganda konularından birisi din eğitimi olmuştur. 1946-1960 yılları arasında daha ouml;nce kaldırılan din dersleri, İlkokullara ve Ortaokullara konmuş, İmam-Hatip Kursları daha sonra İmam-Hatip Okulları olarak tekrar accedil;ılmış, uuml;niversiteye bağlı bir kurum olarak İlahiyat Fakuuml;ltesi tekrar tesis edilmiş ve Yuuml;ksek İslam Enstituuml;suuml; kurulmuştur. 1946- 1960 yılları tarihsel suuml;reccedil;te din ve din eğitimi politikalarının geccedil;erliliğini yitirmediğini ve karşı duruşlara kapalı olma ouml;zelliğini koruduğunu gouml;stermiştir. Bu douml;nemden itibaren din eğitimi-ouml;ğretimi, devlet eliyle geliştirilen bir gouml;ruuml;nuuml;m arz etmeye başlamıştır. Anahtar Souml;zcuuml;kler: Cumhuriyet Douml;nemi, Ccedil;ok Partili Douml;nem, Din Eğitimi, Din Dersleri, İmam-Hatipler, İlahiyat Fakuuml;ltesi, Yuuml;ksek İslam Enstituuml;suuml;, Diyanet İşleri Başkanlığı. ABSTRACT 1946 was the beginning of an era of important developments in Turkeyrsquo;s political, social, and religious domains and from this year onwards Turkeyrsquo;s social and political situation made it necessary to reconsider teaching religion as part of education. Of course, the most important change that took place with the transition to multiparty system was that religious training had been allowed again in 1946. However, as of this date, one of the most important issues of political agenda has been religious education. Between 1946-1960, courses on religion which had previously been removed from the curriculum, were restarted at Primary and Secondary school, the Imam-Hatip Courses later reopened as Imam-Hatip Schools, Faculty of Theology was reestablished as part of the university and the High Islamic Institute was founded. 1946-1960 has shown that the validity of religion and religious education policies has not lost their importance and retained their characteristic of being closed to opposite standing. From this period onwards, religious education-teaching began to have an outlook which was developed by the state. Key Words: Republican Period, Multi-Party Period, Religious Education, Religion Courses, Imam-Preacher School, Faculty of Theology, The High Islamic Institute, Presidency of Religious Affairs.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|