Bu çalışmada, sanat ve estetik felsefi perspektifle incelenmiş, sanat felsefesinin tarihsel seyri ve değişen çehresi estetik merkeze alınarak değerlendirilmiştir. Ayrıca sanata eşlik eden ontolojik, teolojik, etik ve politik ilgilere ve hakikat meselesine yer verilmiştir. Estetiğin modern dönemde sanat felsefesinin bilimi hâline gelmesinden dolayı estetiğin önemli kavramları olan estetik yargı, güzellik ve beğeni gibi unsurlara dair izler, sadece modern dönemde değil, modern öncesi ve sonrası dönemlerde de tespit edilmeye çalışılmıştır. Geçmiş dönemlerin sanat felsefelerini estetik üzerinden yorumlamanın anakronizme neden olacağı düşünülebilir fakat bu çalışma, modern bir estetik teoriden yola çıkarak geçmiş dönemleri tanımlamak yerine o dönemlerde estetiğe dair unsurları ve estetik-dışı unsurları belirlemeye çalışmıştır. Sanat felsefesi tarihinde, Antikçağdan postmodern döneme kadarki süreçte sanatlardaki değişimler, sanat teorileri, estetik teoriler, temel kavramlar ve sorunlar, önemli kırılma noktaları ve dönüşümler konu edinilmiştir. Farklı dönemlerde, farklı felsefi akımların ve filozofların sanat anlayışları, “estetik”, “estetik-dışı” ve “estetik-ötesi” sanat olarak üç kategoride incelenmiş ve sunulmuştur.
Bu çalışmada, sanat ve estetik felsefi perspektifle incelenmiş, sanat felsefesinin tarihsel seyri ve değişen çehresi estetik merkeze alınarak değerlendirilmiştir. Ayrıca sanata eşlik eden ontolojik, teolojik, etik ve politik ilgilere ve hakikat meselesine yer verilmiştir. Estetiğin modern dönemde sanat felsefesinin bilimi hâline gelmesinden dolayı estetiğin önemli kavramları olan estetik yargı, güzellik ve beğeni gibi unsurlara dair izler, sadece modern dönemde değil, modern öncesi ve sonrası dönemlerde de tespit edilmeye çalışılmıştır. Geçmiş dönemlerin sanat felsefelerini estetik üzerinden yorumlamanın anakronizme neden olacağı düşünülebilir fakat bu çalışma, modern bir estetik teoriden yola çıkarak geçmiş dönemleri tanımlamak yerine o dönemlerde estetiğe dair unsurları ve estetik-dışı unsurları belirlemeye çalışmıştır. Sanat felsefesi tarihinde, Antikçağdan postmodern döneme kadarki süreçte sanatlardaki değişimler, sanat teorileri, estetik teoriler, temel kavramlar ve sorunlar, önemli kırılma noktaları ve dönüşümler konu edinilmiştir. Farklı dönemlerde, farklı felsefi akımların ve filozofların sanat anlayışları, “estetik”, “estetik-dışı” ve “estetik-ötesi” sanat olarak üç kategoride incelenmiş ve sunulmuştur.
In this study, the art and aesthetic were studied from a philosophical perspective, the historical course of the art philosophy and the changing environment were assessed by taking into a aesthetic center. It also included ontological, theological, ethical and political interests and the issue of truth that accompanies the art. The traces of elements such as aesthetic judgment, beauty and pleasure, which are important concepts of aesthetics because of the art philosophy's becoming a science in the modern era, have been tried to be identified not only in the modern era, but also in the pre- and post-modern periods. The interpretation of the art philosophies of the past periods through aesthetics may be thought to lead to anacronism, but this study, based on a modern aesthetic theory, instead of defining the past periods, has tried to identify the elements of aesthetics and the non-esthetic elements of those periods. In the history of art philosophy, the process from the Ancient to the postmodern period has been subjected to changes in the arts, art theories, aesthetic theories, basic concepts and problems, important breakdowns and transformations. In different periods, the art concepts of different philosophical currents and philosophers have been studied and presented in three categories as "esthetic", "esthetic-non-esthetic" and "esthetic-non-esthetic" art.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|