Mihrî Hatun, klasik Türk Ģiirinin baĢarılı kadın Ģairlerinden biridir. 15. yüzyılda yaĢayan Mihrî, kültür seviyesi yüksek bir aileye mensuptur. Kültür ve sanat faaliyetlerinin yoğun bir Ģekilde icra edildiği Amasya‟da yetiĢen Ģair, buradaki ilim ve edebiyat meclislerine katılarak kendini geliĢtirir. Klasik çizgide yazdığı çok sayıdaki baĢarılı Ģiirle bu sahadaki ustalığını ispatlar. Bazı Ģiirlerinde cinsel kimliğini ihsas ettirici ifadelere yer vererek geleneğin sınırlarını zorlamasına rağmen Ģiirlerini klasik Ģiir estetiği kaidelerine bağlı kalarak yazar. Diğer bütün klasik Ģairler gibi her Ģeyi olması gerekenmükemmel Ģekliyle ifade etme uğraĢında olan Ģair, bu Ģiirin temel konusu olan aĢkıgüzel formda sunmaya çalıĢır. Geleneğin Ģiir dünyasına giren Mihrî, klasik Ģiirdeki âĢık tavrını takınır. ġairin “ben dönmezem” redifli gazeli, onun bu tavrını ortaya koyan, divanındaki onlarca örnekten yalnızca biridir. Sahneye çıkan aktörün rolünüiyi Ģekilde icra etmeye çalıĢması gibi Ģair de gazel boyunca vefalı, sadık, kararlı ve ne istediğini bilen ideal bir âĢık rolündedir. Geleneğin belirlediği kalıplara bağlı bir ifade yolu seçen Mihrî, aĢkımükemmel Ģekilde ifade etmeye çalıĢır. Hem mecazı hem de hakikati çağrıĢtıracak esneklikte bir ifade tarzı yakalayan Ģair, aĢk uğruna canı da dâhil bütün varlığını feda edebilecek bir ruh olgunluğuna sahiptir.
mihrî is one of the classic turkish airiirini ba kadıny women airairs in 15 century or biridiran mihrî culture level to a high family menuptur culture and art activities in a dense airekilde buta kararlıa airair is one of the most important elements of the classic air, which is the only one of the most important aspects of the airs in the airs of the classical geleneğis and the geleneğis of the airs of the bütüns and the bütüns of the bütüns of the bütüns in this field