Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 8
 Görüntüleme 62
 İndirme 23
PLATON’DA VE PLATON ÖNCESİ METİNLERDE MİMESİS
2017
Dergi:  
Art-Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

One of the important concepts of aesthetics is mimesis which we encounter in Greeks and it has a wide usage for them; that is to say, it does not come up only in a pure aesthetic content. Mimesis and mimetic activities, such as poetry, have been made an important philosophical argument by Plato, which is same for many subjects. Because for Plato many things are related to mimesis, words, laws, etc. have somehow a relation with mimesis. Even mimesis is about character; for example, poetry, as a mimetic activity, possesses a power affects and shapes the character of a person. For this reason, Plato thinks that poetry should be used for a good education in Republic Book 2 and 3; but then in 10th Book, the poets are expelled from the ideal city. But Plato’s exile of poets does not mean that he sees mimetic activities worthless; for Plato's dialogues are also a kind of mimetic activity, in which Plato confronts us as a poet, and as a philosopher living in the sensory world, interacts with reality within sensory activities. Plato embodies his philosophy with this tense relationship, and in this philosophy, he tries to bring mimesis into an essential relation with truth and the forms of the ideal world. The problem for him, then, is not about mimesis and mimetic activities, rather not having a virtue, knowledge, which will really connect mimesis with truth. People can handle mimesis in good and bad ways, healing and sick ways. Plato’s arguments on mimesis are particularly opposed in this dual relationship.

Anahtar Kelimeler:

mimesis in platon and before platon
2017
Yazar:  
Özet:

the important concept of aesthetics is mimaks which we encounter in greeks and has a wide usage for them that is to say does not come up only in a pure aesthetic content and mymetic such as poetry have been made in important philosophical argument by plato which is the same for many things because are related to mimesis words laws etc have associated with relationship with mimesis even mimesis is abut character for poetic reasons for example as a mutic activity in the lead to anouncing in the provinity of the provinity of the pronouncing of the provinity of the provinity of the pronounity of the pronounity of the pronounity of the pronounity of the pronounity of the pronounity of the pronounity of the pronounity of the pronouncing of the provinity of the pronouncing of anouncing of the pronouncing of the pronouncing of the pronounity of the pronounity of the pronounity of the pronouncing of the pronounity of the pronounity of the pro

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Art-Sanat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 416
Atıf : 612
Art-Sanat Dergisi