Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 11
 İndirme 9
Mâtürîdiyye’de Küfrün Affının Aklen Cevazı Meselesi
2022
Dergi:  
Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
Yazar:  
Özet:

Ehl-i sünnet çatısı altında birleşen Mâtürîdiyye ile Eşꜥariyye’nin bazı konularda fikir ayrılığına düştükleri bilinmektedir. İşbu ilk mezhebin ikincisinden farklı düşündüğü konular arasında kâfirin affının aklen cevazı meselesi de yer almaktadır. Bu hususta Mâtürîdiyye olumsuz bir tavır alırken, Eşꜥariyye ise buna imkân tanımıştır. İlgili naslar itibariyle böyle bir şeyin mümkün olmadığında ittifak eden mezhepler, diğer kimi konulardaki yaklaşımlarına bağlı olarak işin akli cevaziyetinde ihtilafa düşmüşlerdir. Küfrün şerꜥi boyutu dışında akli planda da affa konu olamayacağını savunan Mâtürîdîler, bu bağlamda muhtelif delillere başvurmuşlardır. Çoğu bizzat İmam Mâtürîdî tarafından ortaya konulan ilgili deliller, temel itibariyle Allah’ın hakîm olmasına, buna bağlı olarak da hikmetsizlik barındıran küfrün affının, O’nun tarafından gerçekleştirilmeyeceği anlayışı üzerine bina edilmiştir. Meselenin ayrıntısına inildiğinde ise, küfrün hiçbir hayır barındırmaması, ebedi bir inanç pozisyonunda bulunması, özü itibariyle kabih olup yasağının kalkmasının düşünülememesi, bağışlanmasının uygun bir af konumunda olmaması ve söz konusu affın iyi ile kötüyü eşit bir konuma getirecek olması gibi gerekçelere dayanılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

The question of forgiveness of the disbelievers
2022
Yazar:  
Özet:

It is known that the Ehl-i synthesis under the roof united to the Maturidiya and the Eşariya in some subjects fell into a difference of ideas. This is the first question of the second philosophy of the first philosophy of the second philosophy of the first philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy of the second philosophy. In this case, he took a negative attitude to Matthew, and his companion was able to do so. The religions that unite when such a thing is not possible, according to the relevant facts, have been disputed in the intellectual response of the matter depending on their approaches to the other subjects. Those who do not have the right to be forgiven, and those who do not have the right to be forgiven, and those who do not have the right to be forgiven, and those who do not have the right to be forgiven. Most of the relevant evidence revealed by Imam Mathuridi is based on the understanding that Allah is the righteous, and that accordingly the forgiveness of the disbelief is not accomplished by Him. When it comes to the detail of the matter, it is based on the reasons such as the fact that unbelief does not accommodate any good, that it is in an eternal position of faith, that it is miserable in its essence and that it is not possible to consider the rise of the ban, that its forgiveness is not in an appropriate position of forgiveness, and that forgiveness will bring good and evil to a equal position.

Anahtar Kelimeler:

The Issue Of Rational Possibility Of Forgiveness Of Unbelief In Maturidiyya
2022
Yazar:  
Özet:

,ومعلوم أن الماتريدية و ا الاشعرية اللذان اتحدتا تحت مظلة أهل السنة اختلفا في بعض الأمور. ومن الأمور التي تعتبرها هذه الطائفة غير الثانية: الجواز العقلي لعفو الكافر بينما اتخذت الماتريدية موقفا سلبيا في هذا الصدد سمحت الأشعرية بذلك. اختلفت الطوائف ، التي تحالفت عندما لم يكن هذا الأمر ممكنًا من حيث النصوص ذات الصلة ، في امكان الامر عقلا اعتمادًا على مناهجها في بعض القضايا الأخرى. الماتريدية ، الذين يجادلون بأن ,الكفر لا يمكن أن يكون موضوع العفو في الخطة العقلية ، مع البعد الديني ، قد طبقوا أدلة مختلفة في هذا السياق. الأدلة ذات الصلة ، والتي قدم معظمها الإمام الماتوريدي نفسه ، تستند أساسًا إلى فهم أن الله هو الحكيم , وبالتالي لا يمكن أن يقوم بغفران الكفر الذي يحيط السفه من ذاته . عندما يتعلق الأمر بتفاصيل القضية ، فهي تستند إلى أسباب مثل حقيقة أن الكفر لا يحتوي على أي خير ، وله عقيدة أبدية ، وهو أمر سيء في جوهره . لا يمكن التصور لرفع تحريمه، ولا غفرانه في وضع عفو مناسب ، والعفو المذكور أعلاه سيجلب الخير والشر إلى مكانة متساوية

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


1961










Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Alan :   İlahiyat

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 214
Atıf : 175
Kafkas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi