Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 35
 İndirme 3
The Effects Of Augmented Reality Applications On The Academic Achievement and Motivation Of Secondary School Students
2023
Dergi:  
Malaysian Online Journal of Educational Technology
Yazar:  
Özet:

Abstract This research aims to reveal the effects of using augmented reality applications on seventh-grade secondary school students' academic achievement and motivation and to identify students’ views on augmented reality applications. For this purpose, the augmented reality application called “CellAR” has been developed for the “Cell and Cell Division” unit. The study used pre-test - post-test control group quasi-experimental design research method and general survey model. During the research, the experimental group students used the CellAR augmented reality learning application developed by the researcher in addition to the regular course materials (textbooks, e-books, printed materials, videos, visuals, etc.). In contrast, the students in the control group used only the regular course materials. An academic achievement test, motivation scale, and opinion questionnaire for augmented reality application were used to collect data. T-test for independent samples, single-factor analysis of covariance (ANCOVA), and descriptive statistics were used. According to the results, the academic achievement and motivation of the students in the experimental group using augmented reality application were significantly higher than the students in the control group. According to descriptive results, the students thought that the augmented reality application helped them learn the subjects, facilitated the concretization of abstract concepts, and provided active learning experiences. Similarly, the students found the augmented reality application interesting and stated that it increased their creativity and motivation.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler








Malaysian Online Journal of Educational Technology

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 265
Atıf : 282
© 2015-2024 Sobiad Atıf Dizini