Bu çalışmanın amacı, iftira teolojisi ve bireyin psikososyal sorumluluğunu incelemektir. Kur’an’da iftira Allah’a ve kullara yönelik eylem olarak açıklanır. Allah ve din konusunda teolojik iftiranın büyük bir zulüm ve günah olduğu bildirilir. Kötümserlik, kıskançlık, yalancılık ve aldatmak gibi olumsuz eylemleri barındıran iftirayı masum birine atmak büyük günah ve suçtur. İftirayı araştırmadan doğruymuş gibi benimsemek, söylemek ve yaymak ağır bir vebal ve zulümdür. İftira türü eylemlere duyarsız kalıp akıllarını kullanmayan kendilerini düzeltmeyen fert ve toplumlar fitne, haksızlık, kargaşa gibi kötülüklere uğrarlar. Allah iftiracıyı sevmez, gazâb eder, tövbe etmez inat, kibir ve inkâr halini sürdürürse psikolojik kalbi mühürlenir. İftiralara karşı sabretmek, çağdaş metodlarla çıkış yolu aramak, Allah’ın buyruğu ve Peygamberlerin sünnetidir. Masum birey bu psikolojik halini sabır ve iradesiyle güzelliğe, mutluluğa ve bağışlanmaya dönüştürebilir. Her birey duyduğu, okuduğu haberin veya bilginin doğruluğunu işlevsel akılla araştırmak, her çeşit iftiradan sakınmakla sorumludur.
Bu çalışmanın amacı, iftira teolojisi ve bireyin psikososyal sorumluluğunu incelemektir. Kur’an’da iftira Allah’a ve kullara yönelik eylem olarak açıklanır. Allah ve din konusunda teolojik iftiranın büyük bir zulüm ve günah olduğu bildirilir. Kötümserlik, kıskançlık, yalancılık ve aldatmak gibi olumsuz eylemleri barındıran iftirayı masum birine atmak büyük günah ve suçtur. İftirayı araştırmadan doğruymuş gibi benimsemek, söylemek ve yaymak ağır bir vebal ve zulümdür. İftira türü eylemlere duyarsız kalıp akıllarını kullanmayan kendilerini düzeltmeyen fert ve toplumlar fitne, haksızlık, kargaşa gibi kötülüklere uğrarlar. Allah iftiracıyı sevmez, gazâb eder, tövbe etmez inat, kibir ve inkâr halini sürdürürse psikolojik kalbi mühürlenir. İftiralara karşı sabretmek, çağdaş metodlarla çıkış yolu aramak, Allah’ın buyruğu ve Peygamberlerin sünnetidir. Masum birey bu psikolojik halini sabır ve iradesiyle güzelliğe, mutluluğa ve bağışlanmaya dönüştürebilir. Her birey duyduğu, okuduğu haberin veya bilginin doğruluğunu işlevsel akılla araştırmak, her çeşit iftiradan sakınmakla sorumludur.
The purpose of this study is to study the theology of falsehood and the individual’s psychosocial responsibility. In the Qur’an, falsehood is revealed as an action against Allah and the servants. It is known that the theological falsehood about God and religion is a great misconduct and sin. Getting a false to an innocent one that contains negative acts such as misery, jealousy, lies and deceit is a great sin and crime. Accepting, speaking and spreading the investigation as to be true is a heavy ebal and misconduct. Those who do not have the right to do so, and those who do not have the right to do so, and those who do not have the right to do so, and those who do not have the right to do so, and those who do not have the right to do so, and those who do not have the right to do so, and those who do not have the right to do so. If God does not love the false, he is angry, he does not repent, he continues to stand up, pride and disbelief, the psychological heart is sealed. Patience is the command of Allah and the Sunnah of the Prophets, seeking the way of exit with modern methods. The innocent person can transform this psychological state with his patience and will into beauty, happiness and forgiveness. Every individual is responsible for investigating the accuracy of the news or information he has heard, read, and with functional mind, avoiding any kind of falsehood.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|