Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 64
 İndirme 27
SOSYOLOJİK İMGELEMDE HACI BEKTAŞ-I VELİ
2019
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Hacı Bektaş-ı Veli, Horasan’ın Nişabur şehrinde 13. yy.da doğdu. İlk eğitimini Lokman-ı Parende’den almıştır. Ahmet Yesevi’ nin öğretilerini takip ederek eğitimini tamamladıktan sonra Aleviliğin yaygın olduğu Anadolu’ ya gelmiştir. Hacı Bektaş-ı Veli dendiği zaman aklımıza gelen en önemli husus, akla ve bilime yaptığı vurgudur. O, evrende sonsuzluğa uzanan bir davranışın taşıyıcısı olmuştur. Bektaş’ ın odaklandığı toplumsal yaşamın oluşmasını sağlayan niteliklere, Allah aşkı ve insan sevgisi temel hazırlamaktadır. Bektaş’ın oluşturduğu düşünce sayesinde, insanlar toplumsal uzlaşma ve barış ortamını tadabilmiştir. Bektaşi, aynı zamanda İslam kültürünü özümsemiş ve çevresindekilere yaymıştır. Seslendiği en iyi kaynak, insandır. Bu anlamda kullandığı kavramlar: Kardeşlik, iyilik, hoşgörü ve barıştır. Hacı Bektaş-ı Veli, Anadolu’ya ayak bastığında Anadolu’da siyasi bir birlik, toplumsal bir düzen yoktu. Söz konusu dağınıklık içinde toplumu kucaklayan, birleştirici, uzlaştırıcı toplumsal içeriğe ihtiyaç duyulmaktaydı. Devam eden süreçte Bektaşilik yükselişe geçti. Bunun sonucunda Bektaş-ı Velinin derslerini ve sohbetlerini takip ederek onun tarikatına bağlananlara, tasavvuftaki usule uyarak “Bektaşi” dendi. Sosyolojik olarak Hacı Bektaş’ı anlayabilmenin yolu, onun bakış açısıyla ilgilidir. Bu bakış açısını anlayabilmek ise onun eserlerinin incelenmesine istinaden yapılabilir. Kitabü’l-Feva’id, Fatiha Suresi Tefsiri, Besmele Şerhi, Makaalat-ı Gaybiye ve Kelimat-ı Ayniyye onun önemli eserlerindendir. Hacı Bektaş-ı Veli, “ Bir olalım, iri olalım, diri olalım.” sözüyle, insanlar arasındaki bütünlüğü, birliği dayanışmayı kastetmektedir. Ayrıca Hacı Bektaş-ı Veli, alın teri, temizlik, ve çok çalışmak konusunda,“ Oturduğun yeri pak et, kazandığın lokmayı hak et.” demiştir. Toplumda bütünlük, insanlar arasında sevgi, saygı, hoşgörü, kardeşlik gibi hususları da şu sözüyle dile getirmiştir. “Ayağa kalkarsan hizmet amacıyla kalk, eğer konuşacaksan hikmet ile konuş ve oturacağın zaman saygı ile otur!”

Anahtar Kelimeler:

SOSYOLOJİK İMGELEMDE HACI BEKTAŞ-I VELİ
2019
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Hagi Bektaş-i Veli was born in the 13th century in the city of Nişabur of Horasan. He received his first training from Lokman-i Parende. Following the teachings of Ahmet Yesevi, after completing his education, he came to Anadolu where Alevilis was widespread. The most important thing that comes to mind is the emphasis on wisdom and science. He has been the carrier of a behavior extending to eternity in the universe. For the qualities that make it possible to form the social life in which Bektaş focuses, God prepares the basis for love and human love. Thanks to the thought of Bektaş, people have been able to enjoy the environment of social reconciliation and peace. He also absorbed the Islamic culture and spread it to those around him. The best source to call is man. The concepts he uses in this sense: Brotherhood, goodness, tolerance and peace. When Hacı Bektaş-i Veli walked to Anadolu, there was no political unity, no social order in Anadolu. In this disagreement, there was a need for a unifying, reconciling social content that embraced society. In the course of the process, the height has gone up. As a result, those who followed the teachings and conversations of Bektaş-i Velin and linked to his taricate, according to the procedure in Tasavvuft, said "Bektaşi". The way to understand Hagi Bektaş sociologically is related to his point of view. To understand this point of view, it is possible to consider his works. The Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, the Scriptures, and the Scriptures. He said, “Let’s be one, let’s be big, let’s be alive.” In other words, integrity between people means unity and solidarity. In addition, the Hacı Bektaş-i Veli, take the thorn, cleaning, and a lot of work about," clean the place you sit, be worthy of the lot you win." He said. In society, integrity, love, respect, tolerance, and brotherhood among people are also expressed with this word. “If you stand up, stand up for service; if you speak, speak with wisdom; and when you sit, sit with respect.”

Sociological Imaging Haci Bektas Veli̇
2019
Dergi:  
Turkish Studies
Yazar:  
Özet:

Hacı Bektaş-ı Veli Inthecity of Nişabur of Horasan 13th century. He wasborn. Lokman Parende''inthefirsteducationafter Ahmet Yesevi 's teachingsfollowthetraining of the Alevi'nin widespread in Anatolia cametothewidespread. When Hacı Bektaş-ı Veli is mentioned, themostimportantthingthatcomestomind is emphasizingthat he has reasonandknowledge. Theuniverse is thebearer of a behaviorthatextendstoeternity.Bektaş'sintellectualloveandhumanlovearethebasisforthequalitiesthatenablesocial life to be focused. Thankstothethought of Bektaş, people can tastetheenvironment of socialreconciliationandpeace. At thesame time BektashisabsorbedtheIslamiccultureandspread it aroundtheworld. It'sthebestsourcehe'sheard. Theconceptsused in this sense arebrotherhood, goodness, tolerance, peace.When Hacı Bektaş-ı Veli stepped on Anatolia, therewasnopoliticalunityorsocialorder in Anatolia. Therewas a needfor a collective, conciliatorysocialcontentthatembracedsociety in the sense of clutter. This is theresult of theBektashismascension. As a result, Bektaş-ı Velinin followedthelecturesandconversations, andthosewhowereconnectedto his orderwerecalledBektashi in accordancewiththeprocedure in Sufism. The way to understand HacıBektaş sociologically is related to his point of view. To understand this point of view can be done intentionally to examine his works. If we come to his works; Kitabü'l-Feva'id, Surat al-Fatihah, BesmeleŞerhi, Makalalat-i Gaybiye and Kelimat-ı Ayniyye.HaciBektash-i Veli "Weshall be one, weshall be great, be alive", theunitybetweenpeople, unitymeanssolidarity. Inaddition, Hacı Bektaş-ı Veli, on theforehead, cleaning, working hard, said "Youdeservetheplaceyouhaveearned, theplaceyou sit." Insociety, he has voicedsuchthings as integrity, loveamongpeople, respect, tolerance, brotherhood. "Standupforthe service thatliftsyourfeet, sit downwithrespectwhenyouwill talk withwisdomand talk whenyouwillspeak!"

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Turkish Studies

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 12.054
Atıf : 47.329
Turkish Studies