Temelinde Marksist eleştirinin yer aldığı edebiyat sosyolojisi, hayat ve sanat veya toplum ve edebiyat arasında güçlü bir bağlantı veya karşılıklı etkileşim olduğu varsayımına göre hareket eder. Bu etkileşim iki yönde gerçekleşir: Ya toplum edebiyatı ya da edebiyat toplumu etkileyebilir. Bu nedenle toplum ve edebiyat arasındaki bu ilişkilerin izini sürmek edebiyat sosyolojisinin görevidir.Bu makale, edebiyat sosyolojisi yoluyla, 1980 Askeri Darbesi’nin, Memet Baydur’un Cumhuriyet Kızı, Yalnızlığın Oyuncakları ve Kamyon adlı üç oyunundaki politik, sosyal ve ekonomik yansımalarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Böylece, edebiyat sosyolojisinin temelinde yatan ve hayat ile sanat veya toplum ile edebiyat arasında güçlü bir bağ olduğu ve her birinin birbirini etkileyebileceği fikri, üç oyundan örnekler aracılığıyla bir kez daha doğrulanmaktadır. Çalışma neticesinde varılan sonuç, Memet Baydur’un üç oyununun 1980’ler Türkiye’sinin politik, sosyal ve ekonomik bir portresini sunduğudur.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|