Modernleşme olgusu ile birlikte toplumun gündelik hayat pratikleri de değişim/dönüşüm göstermektedir. Türkiye'nin çok partili hayata geçiş sürecinde değişen modernleşme politikaları ile doğru orantılı olarak, gündelik hayatı da değişim göstermiştir. Modernleşmenin sadece siyasal değil, ekonomik, kentsel ve toplumsal bir süreç olarak ele alınması, siyasanın değişiminin modernleşen toplumdaki ekonomik ve sosyo-kültürel dönüşümleri de ortaya çıkardığı görüşünden, 1950'li yıllardaki gündelik hayat pratiklerindeki değişim ayrı bir önem arz etmektedir. Modernleşme çabasındaki Türkiye’nin toplumsal bir yansıması ve etkileyeni olarak görülen sinema, toplumsal gerçekçi bakış açısına oturtularak, 1950-1960 dönemi Türk sineması yapısı ve gündelik hayat değişimlerindeki yeri tartışılmıştır. Makalenin amacı, modernleşmeci seçkinlerin gündelik hayat pratiklerine dair etkilerini göstermek ve bunları sinema aracılığıyla somutlaştırmaktır. Örneklem olarak İstanbul Geceleri (1950) filmi bu dönem içerisinden konuyla ilişkisi bağlamında rastgele seçilmiş ve Kracauer'in sinemanın kaydetme ve ifşa etme işlevlerine sahip olduğu görüşünden yararlanılarak sosyolojik analiz yöntemi ile incelenmiştir. Böylece, 1950'li yıllarda Türk toplumunun gündelik hayat pratiklerinde yaşadığı değişimler, sinema ilişkisi üzerinden gösterilmiştir.
with the modernization phenomenon, the everyday life practices of the society also show change047converting turkey039nin has shown change in modernization policies that vary in the process of transition to multi-partial life, as well as the change of modernization, not only politically economic urban and social process, the change of the political change in the modernized society, economic and sociocultural transformations in the 1950039li years, the change in everyday life practice is given a separate importance and the change in the modernization effort of turkey in a social reflection and influence of the cinema in the 1950s, and the appearance of the cinema in the cinema in the 1950s, which the cinema was seen in the literary structure of the cinema in the cinema in the cinema in the cinemas, and the literary perspective of the cinema in the literary perspective of the literary cinema in the cinema in the 195060 and the cinema in the cinema in the literary structure of the cinemas, and the cinema in the cinemas, and the cinemas, and the cinemas, and the cinemas, and the appearance of the cinemas in the cinemas in the cinemas, in the cinemas, which was discussed in the cinemas, and the cinema
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|