Jacques Derrida post-yapısalcı felsefenin en önemli düşünürlerinden biridir. Yapısalcılığa yönelik getirdiği eleştiriler bağlamında öne sürdüğü yöntem ve görüşler postmodern söylemin önemli bir bölümünü oluşturur. Derrida’nın sanat eseri ile yazınsal metin arasında ayırıcı bağlamları ortadan kaldırması ise bu önemin sadece dilbilim alanında değil plastik sanatlar alanında da geçerli olduğunu gösterir. Derrida’nın Batı düşünce geleneğine yönelik eleştirileri doğrultusunda oluşturduğu stratejik yöntemler ve çözümsel öneriler birçok yönden postmodern sanatla ilişkilidir. Özellikle postmodern sanatın birinci söylemi olan çoğulculuk, çok katmanlılık, parçalanma, istikrarsızlık ve zaman algısının değişimi gibi birçok özelliği Derrida’nın görüşleri çerçevesinde temellendirmek mümkündür. Bu yönden postmodern sanatın üretim stratejisini ve sanatçıların düşünsel eğilimlerini anlamak Derrida’nın görüşlerini tam anlamıyla kavramakla mümkün olmaktadır. Bu önem çerçevesinde yapılan araştırma, temel olarak, Derrida’nın ileri sürdüğü görüşlerin kökenlerini oluşturan kavramları incelemek, Derrida’nın bu kavramlara yüklediği anlamlar çerçevesinde postmodern sanatı irdelemek, elde edilen veriler ışığında postmodern sanata özgü üretim biçimlerini, yapıt üretim dinamiklerini, sanatçılar ve yapıtlar bağlamında analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Jacques Derrida is one of the most important thinkers of post-creative philosophy. The methods and opinions he raises in the context of his criticism of structuralism are an important part of postmodern speech. Derrida’s elimination of the distinctive connections between the artwork and the written text shows that this importance applies not only in the field of linguistics but also in the field of plastic arts. The strategic methods and solutions that Derrida has created in line with its criticism of the Western thinking tradition are in many ways related to postmodern art. Especially the first speech of postmodern art, many characteristics such as multiplicity, multi-layeredness, fragmentation, instability and the change of perception of time can be founded in the framework of Derrida’s views. In this direction, it is possible to understand the production strategy of postmodern art and the thought trends of the artists by fully understanding Derrida's views. The research under this importance mainly aims to study the concepts that form the origins of Derrida’s opinions, to rise the postmodern art within the framework of the meanings that Derrida puts on these concepts, to analyze the forms of production characteristic of postmodern art in the light of the data obtained, the work production dynamics, the artists and works in the context.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|