Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 80
 İndirme 7
MUSTAFA NECATİ SEPETÇİOĞLU’NUN “ÇARDAKLI BAKICI” ADLI TİYATRO ESERİNDE YERLİ (MİLLİ) UNSURLARIN YANSIMALARI
2019
Dergi:  
Journal of Social and Humanities Sciences Research
Yazar:  
Özet:

ÖZET Türk edebiyatının önemli şahıslarından birisi olan Mustafa Necati Sepetçioğlu, ününü tarihi romanlarla kazanmış olmasının yanında tiyatro eserleri de kaleme almıştır. Tiyatro eserleri şunlardır: Çardaklı Bakıcı (1969), Köprü (1969), Son Bloklar (1969), Büyük Otmarlar (1970), Her Bizans’a Bir Fatih (1972), Yunus Emre (1933). Yayımlanan tiyatro eserleri arasında yer alan Çardaklı Bakıcı üç perdeden oluşmaktadır. Tiyatro eseri, fal ve büyü işleriyle uğraşan, bahçesindeki gerçekliği bilinmeyen “Cafer Baba” türbesini kullanıp kendisini evliya gibi göstererek insanları soyan Hacer adlı kadının yaptıklarını konu olarak ele almaktadır. Bu makalede Çardaklı Bakıcı tiyatro eserinde yer alan yerli unsurlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmamız eserin içeriği ile ilişkili olarak milli unsurlar (yerli unsurlar) arasında yer alan din, mimari yapı, gelenek ve görenek unsurları üzerine ağırlık kazanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

In this case, it is important to note that, in the case of a non-compliance with the provisions of paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph 1, paragraph
2019
Yazar:  
Özet:

Mustafa Necati Sepetçioğlu, one of the important figures of ÖZET Turkish literature, has gained his fame with historical novels and has also received theatre works. The theatre works include: Chardaklı Baker (1969), Bridge (1969), Last Blocks (1969), Great Otmarlar (1970), A Fatih to Every Byzantine (1972), Yunus Emre (1933). The theatrical works of the Chardaklı Guard is composed of three gardens. The theatrical work is the subject of what the woman named Hacer, who deals with fal and magic, uses the unknown "Cafer Baba" turbine of reality in her garden and shows herself as married, robbery people. In this article, the indigenous elements found in the Chardaklı Career Theatre work were attempted to be identified. Our work has gained weight on the elements of religion, architectural structure, tradition and tradition that are among national elements (local elements) in relation to the content of the work.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Journal of Social and Humanities Sciences Research

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.160
Atıf : 1.705
Journal of Social and Humanities Sciences Research