Sosyal bilimler, dünyayı tanımlama ve anlamlandırma girişimi olarak iktidar ilişkileri ağının önemli bir parçasını oluşturur. Bu aynı zamanda egemenliği elinde tutmayanların deneyimlerinin de, bu tanımlama ve anlamlandırma girişimleri ile şekillendiği anlamına gelir. Erkek-kadın ayrımında kullanılan simgeler de, bu tanımlama ve anlamlandırma girişimlerinin dışında değildir. Hakikatin aranması olarak felsefe, arayışında kavramları kullanır. Felsefenin temel malzemesi olan kavramlar, betimleyici olarak nötr müdürler? (Örneğin ruh, akıl, beden, bilim gibi) Yoksa çeşitli aidiyetlerin algılayış biçimleriyle mi şekillenmişlerdir? Buradan hareketle sosyal bilimlerin bir disiplini olarak felsefenin; kadın-erkek ayrımında akıl’ı nasıl ele aldığına, hangi kavramlarla tanımladığına bakmak gerekli olur. Çalışmamızın amacı, bu ayrımının, geleneksel felsefi metinlerde (Platon, Aristoteles, Bacon, Dercartes) nasıl işlendiğine, hangi simgelerle aktarıldığına dikkat çekerek, aklın nasıl ve kimin yararına kurulduğunu göstermektir. Felsefe doğuşundan beri, kadını, simgesel olarak, akıl’ın dışında kaldığı varsayılan şeylerle eş tutmuş, aşılmaz karşıtlıklar içinde aşağı bir konumda ele almıştır. Ancak bize kavramlar üzerine eleştirel düşünme ve sorgulama imkanı veren yine felsefenin kendisidir.
Social sciences form an important part of the power relations network as an attempt to define and understand the world. This also means that the experiences of those who do not hold the domination in their hands are also shaped by these attempts to identify and understand. The symbols used in the male-woman distinction are also not beyond these attempts to identify and understand. The philosophy uses the concepts in search of truth. The concepts, which are the basic material of philosophy, representatively neutral directors? Or are they formed by various forms of perception? From here, it is necessary to look at how philosophy, as a discipline of social sciences, deals with the mind in the differentiation between women and men, and with what concepts it defines. The purpose of our study is to show how and for whom the mind is established, by attracting attention to how this distinction is processed in traditional philosophical texts (Platon, Aristotle, Bacon, Dercartes), with which symbols it is transmitted. Since the birth of philosophy, she has married the woman, symbolically, with the presumed things that remained out of the mind, in unbeatable contradictions, in a lower position. But it is the philosophy itself that gives us the possibility of critical thinking and questioning on concepts.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|