Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 2
 İndirme 1
Müzikte Ulusal Rotamız Ne Olmalıdır? Bir Sözlü Tarih Projesinin Ardından Çözüm Önerileri
2013
Dergi:  
Rast Müzikoloji Dergisi
Yazar:  
Özet:

Today, Turkish Art Music (the literal translation of Türk Sanat Müziği) is liked by so many people and is absolutely a continuation of a music that established its owncharacter in the Ottoman period. An urban maqam music, it evolved in imperialfacilities. We cannot use the word “maqam/makam” for Turkish music that is preOttoman, but we can say that it was also a modal music. The Turkish maqam musicfrom the Ottoman period has a multicultural character. It was normal for the time sincethe Ottoman period was characterized by different nations, religions, beliefs, and waysof thinking. The orthodox Greeks, Armenians and Jews who lived inthe OttomanEmpire were also using this same musical language—“maqam/makam.”In this paper we have used oral history project interviews that were conductedduring 2008-2010 with musicians who performed maqam music between 1950-1990.Interviews conducted with 40 musicians revealed their frustration that people today arenot interested in maqam music nor concerned with continuing the tradition, do notcontribute to the respectability of the musical language, during the musical synthesis.Munir Nurettin Selçuk is the last hero of this urban maqam music tradition. Oursolution is to make this music live by respecting its authenticity as a part of the EastWest music synthesis

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler










Rast Müzikoloji Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 95
Atıf : 15
Rast Müzikoloji Dergisi