Ehlileştirildiği çağlardan beridir insanoğlunun birçok amaç için kendinden faydalandığı atlar, resim ve heykel sanatında da bir figür olarak zaman zaman kullanılmıştır. Yeri gelmiş tarihi kent meydanlarının kahramanlık öyküleri betimlenirken tasvir edilmiş, yeri gelmiş hayatın içinden, durağan bir sahnede olduğu gibi yansıtılmıştır. Her toplumda ve kültürde atlara yüklenen anlam ve bu hayvanların hayattaki önemi o toplumun dinamikleriyle şekillenmiştir. Savaşçı bir medeniyet için atlar asker gibi iken, bir çifti için yük hayvanı, bi avcı için iz süren bir yardımcı olabilmektedir. Resim sanatında da atlar, dönemim sanat anlayışı ve kültürüne göre farklı-farklı tasvir edilmiştir. Bu araştırmanın amacı, Modernizm öncesi ve Modern dönem batı resim sanatında at figürünün yerini ve nasıl ele alındığını incelemektir. Çalışmada Barok Dönemi’ nden başlayarak Modern Dönem (Empresyonizm) resim sanatına kadar olan aralık içerisinden birkaç resim örneği seçilmiş ve incelenmiştir. Literatür taramadan faydalanılan bu makalede, nitel araştırma yöntemlerinden betimsel analize başvurularak konu izah edilmeye çalışılmıştır.
From the epochs in which he was extinguished, the horse, painting and sculpture, which the humanity used for many purposes, have been used as a figure. The heroic stories of the historic city squares that came to place are depicted while depicted, the place is reflected from the inside of the life that came to place, as it is on a stable scene. In every society and culture, the meaning and importance of these animals in life is shaped by the dynamics of that society. While the horses for a warrior civilization are like soldiers, the burden animal for a couple can be a trace-long assistant for the two hunters. In the painting art, the horses, my period, have been depicted differently according to the art and culture. The purpose of this research is to explore the place and how the horse figure was addressed in the pre-modernism and modern era western painting. In the study, several examples of painting were selected and studied from the Baroque Period to the Modern Period (Empressionism) painting. In this article, which took advantage of the scan of literature, the subject was tried to be explained by applying to the visual analysis of the quality research methods.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|