Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 79
 İndirme 2
ERİL ALANDA VAROLUŞ: İLK KADIN CAZ KEMAN SANATÇISI EMMA SMOCK
2021
Dergi:  
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences
Yazar:  
Özet:

İcra alanlarının 20. yüzyılda çoğalmasıyla geniş bir dinleyici kitlesine hitap eden caz müziği, toplumsal bakımdan belirli bir kesimin sembolü olarak tanımlanarak ilgi gören bir müzik türü olmuştur. Bu durumun temel prensibini oluşturan Afro-Amerikan halkın sınıfsal mücadelesi, zaman içinde bu müziğin yaygınlaşmasıyla birlikte gelişim ve değişim gibi olgularla şekillenmiştir. Caz müziği icra eden müzisyen modelinin ve müzik piyasasının, belirli dönemler içinde toplumun bu sosyolojik kodlarını yansıttığı görülmüştür. Genel bakımdan görülen bu manzaranın haricinde, Afro-Amerikan toplumun yaşayış biçiminin yansıttığı farklı bir durum olarak müzik pratiğindeki eril hâkimiyetin, caz müzik içindeki cinsiyetçi rollerin uzun süre kabul görmesini sağladığı değerlendirilmektedir. Tarihi süreç içinde vokalist olarak büyük başarı sağlayan kadın müzisyenlerin, sonradan çalgı icracısı olarak müzik icra pratiğine dahil oldukları görülmüştür. Zamanın ruhunu yansıtır bir biçimde Avrupa müziğinin başat çalgısı olarak görülen kemanın caz müziğindeki kullanımı, Joe Venuti, Eddie South, Stéphane Grappelli, Stuff Smith gibi icracıların ön plana çıkmasıyla birlikte yaygın hale gelmiştir. Smith’in caz müzik sektörüne dâhil ettiği Emma Smock ise “Ginger” takma ismiyle bu alanda ilk kadın keman sanatçısı olarak yer almıştır. Bu çalışmada Emma Smock’un bir keman icracısı olarak kadın kimliğiyle caz müzik piyasasındaki konumu ile birlikte Smock’un Strange Blues isimli eserdeki keman icrası ile bestelemiş olduğu When a Gypsy Really Plays the Blues isimli eseri incelenmiştir. Çalışmada verilerin elde edilmesi ve değerlendirilmesi bakımından betimsel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılarak eserle ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Çalışmanın amacı, araştırma kapsamında incelenen dönemde çalgı icracısı olarak kadın kimliğiyle Smock’un müzik sektörü içindeki varlığını tanımlamaya çalışmak ve sanatçının icrasında kullandığı çalgı tekniğiyle ilgili ön bilgi vermektir. Çalışmanın sonucuna ilişkin olarak caz müzik üzerinden farklı dönemlerde bu müziği icra eden müzisyenlerle ilgili belirli algıların geliştiği, bu müzik türünün popüler hale gelişiyle birlikte farklı yönelimlerin gerçekleştiği görülmüştür. Geliştirilen bu algıların da sektör içinde belirli sanatçı profillerinin oluşturulmasına vesile olduğu saptanmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Previous PostPrevious The First Woman in Jazz, Emma Smock
2021
Yazar:  
Özet:

Jazz music, which appeals to a wide audience with the multiplication of the executive spaces in the 20th century, has become a kind of music that has been interested by defining it as a symbol of a particular section from a social point of view. The class struggle of the African-American people, which formed the fundamental principle of this situation, has been shaped with events such as development and change, along with the spread of this music over time. It has been seen that the music model and the music market performing jazz music reflects these sociological codes of society in certain periods. In addition to this general view, it is considered that, as a different situation reflected by the way of life of the African-American society, the eril domination in the music practice allows the sexual roles in jazz music to be accepted for a long time. In the historical process, women musicians, who have achieved great success as a vocalist, have later been involved in the music performance practice as a play executive. In a way that reflects the spirit of time, the use of the rock in jazz music, which is seen as the main play of European music, has become widespread with the appearance of performers such as Joe Venuti, Eddie South, Stéphane Grappelli, Stuff Smith. Emma Smock, which Smith’s jazz music industry is involved, is the first female artist in the field with the name “Ginger”. In this study, Emma Smock has studied the work “When a Gypsy Really Plays the Blues” with her position on the jazz market as a female executive, along with Smock’s position on the jazz market. Imaginary research techniques have been used for obtaining and evaluating data. The research method is used to evaluate the work using the document analysis method. The purpose of the study is to try to identify Smock’s presence in the music industry as a playmaker during the study period and to provide pre-informations about the play technique the artist uses in the performance. In relation to the outcome of the study, it has been seen that certain perceptions about the musicians performing this music in different periods have developed through jazz music, with the popularity of this kind of music, different directions have occurred. These concepts have also been established as an opportunity for the creation of specific artistic profiles within the industry.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.031
Atıf : 465
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences