Özet Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler, teknolojik cihazların artan üretimi ve yaygınlaşması, dijital cihazlara erişimi kolaylaştırmıştır. Artık günlük yaşamın birçok alanında vazgeçilmez haline gelen dijital araçların eğlence alanında da aynı konuma geldiği söylenebilir. Dijital oyunlar günümüzde yaygın bir şekilde her yaş grubundaki insan tarafından oynanmaktadır. Ancak ilkokul ve ortaokul çağındaki öğrenciler bu oyunların ilk sırada gelen tüketicileri arasındadır. Dijital oyunların bağımlılık yapma potansiyeli ise yapılan çalışmalar tarafından ortaya konulmuştur. Dijital oyun bağımlılığının, birçok problemin yanında yalnızlığa yol açabileceği bilinmektedir. Bu çalışma, ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ve yalnızlık arasındaki ilişki ile ilgili yapılan çalışmaları incelemek ve konuyu genel hatlarıyla tartışmak amacıyla yapılmıştır. Dijital oyun bağımlılığının tanımı ve kriterleri, etiyolojisi, kız ve erkek öğrenciler arasındaki farklılıklar, yalnızlık, koruyucu faktörler ve risk faktörleri güncel araştırmalar ışığında tartışılmış ve ailelere öneriler sunulmuştur. Konuyla ilgili araştırmaların incelenmesi sonucunda dijital oyun bağımlısı olan ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The technological developments in recent years, the increased production and spread of technological devices, have facilitated access to digital devices. It can now be said that digital tools, which have become indispensable in many areas of everyday life, have come to the same position in the field of entertainment. Today, digital games are widely played by people of all ages. But students in primary and secondary age are among the consumers that come to the top of these games. The potential of digital gaming to become addicted is revealed by the studies carried out. It is known that digital gaming addiction can lead to loneliness along with many problems. This study was conducted with the aim of studying the studies of primary and secondary school students on the relationship between digital gaming addictions and loneliness and discussing the subject with its general lines. The definition and criteria of digital gaming addiction, the ethology, the differences between girls and boys students, loneliness, protective factors and risk factors have been discussed in the light of current research and recommendations have been presented to families. According to the study, the highest levels of loneliness are found for primary and secondary school students who are digital gaming addicts.
Alan : Güzel Sanatlar; İlahiyat; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|