Malezya, Güneydoğu Asya’da çok kültürlü yapısıyla adeta bir dinler bahçesi görünümünde olan bir ülkedir. Ülkede en çok müntesibi bulunan İslam başta olmak üzere Budizm, Hıristiyanlık, Hinduizm, Taoizm, Sihizm gibi dinler belirli bölgelerde yoğunlaşan mabetleri ve cemaatleri ile varlıklarını sürdürmektedirler. Kuala Lumpur’un özellikle Brickfields bölgesi, birbirlerine çok yakın bir şekilde inşa edilmiş durumda olan birer adet mandir, vihara, Metodist kilisesi ve cami gibi farklı inanç gruplarının mabetlerine ev sahipliği yapmaktadır. Bunların dışında, bünyesinde Budizm ve geleneksel Çin dininden unsurlar da barındıran bir Taoist mabedi, ülkedeki az sayıda Taoist nüfusuna hizmet vermektedir. Ülkede az sayıda bulunan Sih toplumu da ibadet ve sosyal faaliyetlerini Kuala Lumpur’daki Guru Nanak Darbar Tatt Khalsa gurudvarasında gerçekleştirmektedir. Bu çalışmada Malezya’nın dini yapısı ve inanç grupları mabetler ve ibadetler ekseninde ortaya koyularak bahsi geçen inanç gruplarının mabetlerinde ve ibadetlerinde karşılaşılan unsurlar din fenomenolojisinin metodları kullanılarak ve gerektiğinde ilgili inancın kutsal metinlerine de atıf yapılarak irdelenecektir. Çalışma, Malezya’nın çok kültürlü yapısını en iyi yansıtan şehir olması nedeniyle başkent Kuala Lumpur ile sınırlandırılmıştır.
Malaysia is a country in Southeast Asia with its multicultural structure in a fairly religious garden. Religions such as Buddhism, Christianity, Hinduism, Taoism, Sikhism, which are the most monastic in the country, continue to exist with their temple and communities concentrated in certain areas. Kuala Lumpur, especially the Brickfields region, is home to the temples of various religious groups, such as the Mandyrs, the Hira, the Methodist Church and the mosque, which are very close to each other. In addition, a Taoist temple, which contains elements of Buddhism and traditional Chinese religion, serves a small number of Taoist populations in the country. A small number of Sih communities in the country also perform their worship and social activities at the Guru Nanak Darbar Tatt Khalsa grotto in Kuala Lumpur. In this study, the elements encountered in the temples and worshippers of the mentioned religious groups and the religious structures of Malaysia and the groups of beliefs will be referred to in the temple and worship by using the methods of religious phenomenology and, if necessary, by referring to the sacred texts of the respective faith. The study is limited to the capital Kuala Lumpur because it is the city that best reflects the multicultural structure of Malaysia.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|