Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 79
 İndirme 29
SELÇUKLU DÖNEMİ KONYA YAPILARINDA MOTİFLEŞEN TÜRK DAMGALARI
2019
Dergi:  
Selçuk Üniversitesi Selçuklu Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

işaretler olarak Türk tarihinin erken devirlerinden itibaren hemen her türlü malzemede karşımıza çıkan “Damgalar-Tamgalar” hiç şüphesiz Türk kültürünün vazgeçilmez uygulamalarındandır. Gittikleri ve yerleştikleri her coğrafyaya ebedi vatan olarak bakan atalarımız hayvanlarına, kulanım eşyalarına ve inşa ettikleri küçük veya büyük mimari eserlere ait olduklarını düşündükleri boylarının damgalarını vurmayı gelenek haline getirmişlerdir. Ancak, zaman içerisinde bazıları harflere dönüşerek yazıya geçmiş, bazıları da geometrik süslemeleri oluşturan kompozisyonlar içerisinde esas anlamından kısmen uzaklaşarak kompozisyonun bir elemanına dönüşmüştür. Anadolu’nun fethinde de rol alan Türk boyları fethettikleri ve yerleştikleri bu yerlere de çoğunlukla kendi boy adlarını vermişler, yaptıkları mimari eserlere ve kullanım eşyalarına da damgalarını vurmuşlardır. Anadolu Selçuklu Devleti’nin başkenti olan Konya ve çevresinde de bu durum oldukça yaygındır. Hem Oğuz boyları hem de diğer Türk boylarının yerleşim yeri (kasaba, köy,mahalle vb.) olarak Avşar-Afşar-Bay Avşar-Küçük Avşar, Bayındır-Bayundur, Döger-Duger, Bayat-Kara Bayat-Yağlı Bayat, Kayı-Kayı Hüyük- Kayı Ören, Kınık, Yazır, Salur, Çetmi gibi isimler vermişlerdir. Zaman içerisinde maalesef bu isimlerin bir kısmı unutulan tarihsel kimlikle beraber, beğeni anlayışlarının da değişmesiyle değiştirilmiştir. Bunun gibi evvelce damga-tamga olarak kullanılan işaret ve semboller de süsleme unsurları arasında yer alan geometrik motif ve kompozisyonlar arasına, bu tasarımı yapanlar tarafından tam da anlamı unutulmamış ancak esas anlamından uzaklaşmış olarak yerleştirilmiştir. Yapanın bildiği, fakat bakanın sadece bir süs unsuru olarak gördüğü bir duruma dönüşmüştür. Bu durumun en iyi uygulamalarını hiç şüphesiz Selçuklu Devleti’nin payitahtı Konya’da bulmaktayız.  Bu çalışma Selçuklu döneminde Konya’da inşa edilen mimari eserler üzerindeki motife dönüşmüş olan damgalar üzerinedir.  

Anahtar Kelimeler:

The Turkish people who were motivated by the Turks
2019
Yazar:  
Özet:

The "Damgalar-Tamgalar" which comes to us in almost all kinds of materials from the early periods of Turkish history as signs is undoubtedly one of the indispensable practices of Turkish culture. Our ancestors, who viewed every geography they went and settled as an eternal homeland, have made it a tradition to hit the signs of their height they think they belong to the animals, the use items and the small or large architectural works they built. However, over time, some have turned into letters, and some have become a component of the composition, partly apart from the basic meaning of the compositions that make up geometric decorations. The Turkish heights, which also played a role in the conquest of Anadolu, have conquered and settled in these places, and they have mostly given their own height names, and they have also struck their signs on their architectural works and use objects. It is the capital of the Anadolu Selçuklu State, Konya and its surroundings, and this is quite common. The place of settlement of both Son's lengths and other Turkish lengths (city, village, neighborhood, etc.) The name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name of the name. During time, unfortunately, some of these names have been changed along with the historical identity forgotten, and their perceptions have also changed. Similar signs and symbols previously used as mark-temp are also placed among the geometric motives and compositions that are among the decorating elements, not completely forgotten by the designers but distant from the basic meaning. It has become a situation that he knows, but the minister sees only as a decorative element. The best practices of this situation are undoubtedly found in the Selçuklu State's shareholders in Konya.  This work is on the signs that have become the motivation of the architectural works built in Konya during the Selçuklu period.

Anahtar Kelimeler:

Turkish Tamgas That Turned Into Motifs On Seljukian Period Structures Of Konya
2019
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Selçuk Üniversitesi Selçuklu Araştırmaları Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 236
Atıf : 349
Selçuk Üniversitesi Selçuklu Araştırmaları Dergisi