Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 13
Bir Sanatsal İfade Olanağı Olarak Tipografi İle Oluşturulan Dil Üzerine Sanatçı Okumaları
2022
Dergi:  
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences
Yazar:  
Özet:

İlkçağlardan günümüze kadar olan süreçte insanlık tarihi için en önemli keşiflerden birisi de yazının bulunuşudur. Tarihsel süreç açısından değerlendirildiğinde ilk başlarda semboller ve resimsel ifadelerle tanımlanan yazı toplumları ortak yaşam ve kültür alanlarında birleştiriyordu. Günümüzde ise matbanın keşfi ile yazının anlam ve ifade olanakları oldukça gelişmiş ve genişlemiştir. Bu açıdan değerlendirildiğinde, yazı ile oluşturulan dil tasarımsal sürece de dahil edilerek tipografik dil ve üsluba yönelmiştir. Özellikle 1960 sonrası değişen sanat dinamikleri bağlamında disiplinlerarası üretimlerin artması ile tipografi her alanda kullanılmaya başlanmıştır. Bu kullanım yaygınlığı modern çağın bir getirisi olarak değerlendirilen Sanayi Devrimi ve günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler aracılığı ile de oldukça büyük bir artış kazanmıştır. Günümüzde sanatçılar yeni fikirlerini çağın değişen koşulları bağlamında malzeme, sergileme alanı, boyut, biçim, renk ve anlam gibi ifade olanakları ile özgün yapısal çözümlemelerle yorumlamaktadırlar. Tüm bu yorumlamaların merkezine bir ifade biçimi olarak kısmen veya tamamen tipografiyi alan bir çok çağdaş sanatçı bulunmaktadır. Bu çalışmada özellikle, tipografi ile oluşturulan yeni ifade olanakları bağlamında üretimlerde bulunan Joseph Kosuth, Roy Lichtenstein, Emmanuelle Moureaux, Morag Myerscough, Ergin İnan, Anna Garforth, Max Kisman ve Barbara Kruger’ın çalışmalarının yanı sıra RBC Tasarım Merkezi ve Fukutake House gibi mimari alanlar üzerinden de okumalar yapılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Artist readings on the language created with typography as an artistic expression event
2022
Yazar:  
Özet:

One of the most important discoveries for the history of mankind in the process from the early ages to the present day is the discovery of the book. When evaluated from the perspective of the historical process, literary societies, initially defined by symbols and picturesque expressions, were united in the fields of common life and culture. Nowadays, the discovery of the matban and the meaning and expression of the text have been quite developed and expanded. When assessed from this point of view, the language created by writing has also been incorporated into the design process and has been directed to typographic language and style. Especially in the context of the art dynamics that changed since 1960, with the increase in interdisciplinary production, typography has begun to be used in all fields. This spread of use has also gained a considerable increase through the Industrial Revolution, which is considered a return of the modern age and the technological developments that are currently undergoing. Today, artists interpret their new ideas in the context of the changing conditions of the age with the possibilities of expression such as material, exhibition area, size, shape, color and meaning with original structural solutions. There are many contemporary artists who take typography as a form of expression in the center of all these interpretations, partially or entirely. In this study, in particular, the works of Joseph Kosuth, Roy Lichtenstein, Emmanuelle Moureaux, Morag Myerscough, Ergin Inan, Anna Garforth, Max Kisman and Barbara Kruger, which were in production in the context of the new possibilities of expression created by typography, were also read through architectural fields such as RBC Design Center and Fukutake House.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.031
Atıf : 659
Journal Of Social, Humanities And Administrative Sciences