Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 15
 İndirme 2
Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılıklarının Gündelik Hayatlarına, Aile ve Diğer Sosyal Çevre ile İlişkilerine Etkileri
2021
Dergi:  
Turkish Studies Educational Sciences
Yazar:  
Özet:

Hızla gelişen ve değişen teknoloji ile birlikte insanlar farklı alışkanlıklar kazanmaktadır. Özellikle bilişim alanındaki gelişmeler ile birlikte, bilişim teknoloji araçlarının kullanımı, internetle birlikte insanları yeni alışkanlıklara itmektedir. Bu konudaki alışkanlıklardan birisi de dijital oyunlardır. Hemen hemen her yaş grubundaki bireyler için ilgi çeken dijital oyunlar, bu çalışmanın araştırma desenini oluşturan ortaokul öğrencileri arasında da oldukça yaygındır. Öğrenciler için, Milli Bakanlığınca da desteklenen ve hazırlanan eğitsel amaçlı dijital oyunlar olsa da eğlence amaçlı oyunlar, öğrenciler için daha ilgi çekici gelmektedir. Ancak eğlence amacıyla oynanan dijital oyunların, öğrencilerde farklı problemlere yol açtığı düşünülmektedir. Sanal ortamda fazlasıyla vakit geçiren öğrencilerin gerçek yaşamdan uzaklaştığı, artan oyun bağımlılığı ile birlikte gündelik yaşamdaki sorumlulukların aksatıldığı, gerek aile içi gerekse arkadaş ortamında sosyalleşme, etkileşim ve iletişimin olumsuz etkilendiği düşünülmektedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Burdur ili Bucak ilçesi Adnan Menderes Ortaokulu 8. Sınıfta öğrenim gören öğrencilerden kartopu tekniği ile belirlenen 11 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış olup; verilerin çözümlenmesinde ise nitel araştırma analiz tekniklerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Güz yarıyılında Kasım-Aralık aylarında yapılan araştırma sonucunda, 8. Sınıf öğrencilerinin genelde birbirlerinden etkilenerek veya öğrenerek, dijital oyun oynama alışkanlığı kazandıkları ve bu şekilde arkadaşlıklarını dijital ortama taşıdıkları, aile tutum ve yapılarının dijital oyun bağımlılığının oluşmasında ve sürdürülmesinde önemli bir etken olduğu, artan oyun bağımlılığı ile birlikte aile bağları ve aile içi iletişimin azaldığı, dijital oyun bağımlıklarının gündelik hayatlarını az da olsa etkilediği ancak bu etkinin giderek artabileceği, sorumluluklardan uzaklaşılabileceği sonuçlarına ulaşılmıştır. Bunun yanı sıra savaş-silah oyunlarının silah sahibi olmak gibi istenmedik etkilere yol açtığı ve ayrıca sanal arkadaşlık ilişkilerinin ve dijital oyun bağımlılığının zamanla şiddet, saldırganlık ve istismar gibi olumsuzlara neden olabileceği araştırma sonuçlarına yansımıştır.

Anahtar Kelimeler:

High School 8. The Impact of Class Student's Digital Game Addiction on Daily Life, Relationships with Family and Other Social Environment
2021
Yazar:  
Özet:

With the rapidly evolving and changing technology, people gain different habits. Especially with the developments in the field of information, the use of information technology tools, along with the internet, pushes people to new habits. One of the habits in this area is digital games. Digital games that attract interest to individuals in almost every age group are also quite common among high school students who form the research pattern of this study. For students, although digital games for educational purposes are also supported and prepared by the National Ministry, entertainment games appear more interesting for students. But it is believed that digital games played for entertainment purposes lead to different problems in students. It is believed that the students who spend too much time in the virtual environment are away from the real life, with increased game addiction, responsibilities in the daily life are overwhelmed, socialization, interaction and communication in the family or friendship environment are affected negatively. The research work group, 2019-2020 Education-Teaching year Burdur or Bucak district Adnan Menderes High School 8. The classroom includes 11 students identified by the cartridge technique. In the research, the qualitative research methods have been used by the interview technique. The data of the research was collected through a semi-configured interview form consisting of open-end questions, while the analysis of the data used the content analysis technique from the quality research analysis techniques. According to the study conducted in November-December, 8. Class students are often influenced or learned from each other, they gain a digital gaming habit and thus bring their friendship to the digital environment, their family attitudes and structures are an important factor in the formation and maintenance of digital gaming addiction, the increased gaming addiction, the family connections and domestic communication are reduced, the digital gaming addictions have a little impact on their daily lives, but this effect can be increased and increased, and the responsibilities can be removed. In addition, it reflects the research outcomes that war-weapon games lead to unwanted effects such as possessing weapons and also the findings that virtual friendship relationships and digital game addiction can lead to negative effects such as violence, aggression and abuse over time.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Turkish Studies Educational Sciences

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 752
Atıf : 1.128
Turkish Studies Educational Sciences