Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 26
 İndirme 3
BÂKÎ’NİN BİR GAZELİNE YANSIYAN İKİ ŞİİR TARZI: “HEM ZARÎFÂNE HEM LEVENDÂNE”
2019
Dergi:  
Hikmet - Akademik Edebiyat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Klasik Türk şiirinin üstat şairlerinden Bâkî (1526-1600), devrinin ihtişamını yansıtan güçlü şiir sesinin yanında, şiirde mana ve lafız arasında sağladığı uyum ve hayallerindeki incelik gibi hususlarla edebiyat tarihinde önemli bir yere sahiptir. Aynı zamanda ilmî eserler de kaleme almış olan Bâkî, bu ilmî yönünü şairliğe de taşımıştır. O, şiiri bilen (“şi‘r-şinâs”), söz üzerine düşünen şiirin işlev, mahiyet ve tarzına  yönelik bazı poetik öneri ve yargılarda bulunan bir şairdir. Bu yazıda, Bâkî’nin bir gazelinde zarîfâne ve levendâne tabirleriyle şiir için ideal tarz olarak dile getirdiği iki kavram, yine söz konusu şiirin diğer beyitleri üzerinden incelenmiştir. Böylelikle, Bâkî’nin idealize ettiği iki şiir tarzını nasıl hayata geçirdiği ortaya konmuştur. Bu da şairin, teorik olarak sunduğu çerçeveyi pratik olarak da şiirine yansıttığını gösterir. Bâkî’nin şiirinde zarîfânelik şiirdeki duygu ve imgelerin inceliğini simgelerken, levendâne kavramı da onun şiirindeki güçlü, ahenkli ve kendinden emin ses ve edaya işaret eder.

Anahtar Kelimeler:

And the two of them were to say, “Two of them were to say, and two of them were to say, and two of them were to say.”
2019
Yazar:  
Özet:

Bâkî (1526-1600), a master poet of classical Turkish poetry, has an important place in literary history, in addition to the strong poetry sound that reflects the glory of the revolution, with aspects such as the harmony and the delicacy of his dreams that it provides between the poem and the word. The poet, who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one who was the one. He is a poet who knows the poem, who thinks about the word, who has some poetic suggestions and judgments about the function, the nature and style of the poem. In this article, the two concepts that Bâkî expressed as an ideal style for poetry in a gazel with the zarîfâne and the levendâne characteristics, are again studied through the other basits of the poetry. Thus, it revealed how the two styles of poetry that Bâki idealized were to be implemented. This also shows that the poet theoretically reflects the framework he proposes in practice in his poetry. In the poem of Bâkî, Zarîfânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhânhâ

Anahtar Kelimeler:

0
2019
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Hikmet - Akademik Edebiyat Dergisi

Alan :   Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 467
Atıf : 404
2023 Impact/Etki : 0.097
Hikmet - Akademik Edebiyat Dergisi